שרת הפנים, איילת שקד התייחסה היום (רביעי) בכנס אשכול יהודה ושומרון, לנפילת הארכת התקנות ואמרה כי היא מקווה שהן יעברו ושראשי הרשויות יסיעו בכך. "צר לי שנתניהו וסמוטריץ' מאמצים את אג'נדת הרשימה המשותפת ומפילים חוק חשוב", הוסיפה.

עוד הוסיפה כי "אחרי שהאופוזיציה הפילה את חוק האזרחות, הצלחנו להעביר אותו. זה נכון שהאחריות עלינו להעביר את תקנות יו"ש ואנו עובדים על זה כדי לאשר זאת. אם החוק ייפול, זה יהווה בעיה גדולה לתושבים ואנחנו בוחנים איך לעקוף זאת. צריך להבין שהמדינה חשובה יותר מהכל. אני קוראת לראשי המועצות ביו״ש תשימו את הפוליטיקה בצד ותדאגו לתושבים".

שקד טענה כי בקואליציה עושים מאמצים גדולים להעביר את החוק. "שהיינו באופוזיציה לא עלה על דעתנו להצביע נגד חוקים מסוג זה. מקווה שהליכוד יתעשתו וגם שלושת חברי כנסת מהקואליציה", הצהירה.

במקביל לכך, לאירוע הגיעו פעילי ימין  כדי למחות נגד השרה איילת שקד. במקום פרצה מהומה כשהפעילים יחד עם מירב חג'ג' ששכלה את בתה שיר חג'ג' בפיגוע דמים הניפו שלטי מחאה, שוטרים הוזעקו למקום ופיזרו את ההפגנה.

ראש מטה מחאת הקו האדום יואל שילה אמר: "באיזה זכות משטרת ישראל לא נותנת לנו להפגין במקום ציבורי נגד התנהלותה המבישה של השרה איילת שקד, שפוגעת בהתיישבות ובמצביעי הימין שהצביעו בעדה".

הפגנה נגד איילת שקד (צילום: מחאת הקו האדום)
הפגנה נגד איילת שקד (צילום: מחאת הקו האדום)

"לא ייתכן שמגרשים אם שכולה שאיבדה את בתה. בושה שחלק קטן מראשי הרשיות  ביהודה ושומרון הגיעו הבוקר לכנס ומשתפים פעולה עם הממשלה הרעה הזאת שפוגעת בהם ובתושבים שלהם. הגיע הזמן שהממשלה הזו שלא מצליחה להעביר חוק תקנות יו"ש וחוקים נוספים תיפול בהקדם", הוסיף.