סגן שרת הכלכלה אלוף במיל' ח"כ יאיר גולן (מרצ) שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על מצבה הקריטי של הקואליציה ועל ההצבעה הצפויה על חוק תקנות יו"ש, שחברת הכנסת ממפלגתו, ג'ידא רינאוי-זועבי, הבהירה כי תתנגד אליו בשנית, כך בראיון שנתנה ב'פגוש את העיתונות' בערוץ 12. גולן הבהיר: "אי אפשר לעשות מה שרוצים ולא להתחשב בציבור הבוחרים, מצביעי מרצ רוצים את המשך קיום הממשלה - כל פעולה שמביאה לפירוק, היא לא באינטרס שלנו. זועבי צריכה לפעול יחד עם הממשלה או להתפטר מהכנסת".

עוד הוסיף כי "אני לא יודע מה איתה, צריך לשאול אותה. אני חושב שבאופן עקרוני יש בפניה 2 אפשרויות. יש לה אופציה לפעול יחד עם הממשלה או להתפטר מהכנסת. אי אפשר להיות רדיקל חופשי ולעשות מה שרוצים מבלי להתחשב בציבור הבוחרים - בוחרי מרצ אמרו באופן ברור שהם רוצים את המשך קיומה של הממשלה. כל פעולה שמביאה לפירוק, היא לא תואמת לאינטרסים שלנו בשום אופן. אין פה עניין של פטרונות, כל מי שמתעניין בפוליטיקה ישראלית מבין שחייבת להיות איזושהי רמה של משמעת קואליציונית - אחרת אי אפשר להתקיים, בטח לא בקואליציה רגישה כמו הקואליציה הנוכחית".



בהמשך, הבהיר: "המצב הוא באמת טרגי, כי המשרדים עצמם מתפקדים מצוין. אני באמת חושב שהממשלה הזאת עושה עבודה יוצאת מן הכלל וחבל לי שהעבודה הזאת תיפסק בגלל בעיה של משמעת קואליציונית, פעם של זה ופעם של אחר. אני קורא לכל חברי הממשלה לגלות יותר איפוק ולראות איך אפשר להמשיך לתפקד ביחד. אני מתחיל את השבוע מלא מרץ, אבל אני חושב שבאמת יש לנו כל כך הרבה עבודה חשובה לעשות - אז בואו נתמקד בה ולא במשבר הפוליטי השבועי. אנו צריכים להתמקד בכך שהקואליציה תמשיך לתפקד ובכל מה שקשור לבחירות - אני לא מאמין במה שרואים בסקרים, אלא במה שעושים בשטח, במפגש עם האנשים".

גולן התייחס גם לחיזוק המשילות ומיגור הפשיעה: "אני חושב שהממשלה הזאת פעלה ופועלת באופן מרשים בנושא, יש ירידה של 40% בהיקף הרציחות בהשוואה לשנה הקודמת, וזה כבר מראה שיש פעילות בשטח. אני חושב שסוף סוף רואים שכשמשקיעים מאמץ - רואים תוצאות. הממשלה הזאת מביאה תוצאות. יהיו לנו עוד אירועים קשים שבהם נתפוס את הראש ונשאל את עצמנו לאן הגענו, אבל צריך להסתכל על המגמה והמגמה כעת היא חיובית. סוף סוף יש גם מעשים ולא רק דיבורים. הטיפול היסודי שהממשלה הזאת לקחה על עצמה, עוד תביא תוצאות".