חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי (מרצ) טענה בשבוע שעבר כי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד (יש עתיד) הבטיח לה מהלך חסר תקדים מול המגזר הערבי - להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל "איקרית" ו"בירעם" שגורשו בשנת 1948. שאדי חלול, יו"ר פורום המשפחות המרוניות בבירעם ונצר לעקורי בירעם, תקף היום (שני) בשיחה עם רינה בן עיון בתוכנית "לא דופקת חשבון" ברדיו צפון 104.5FM את הנזק שלדבריו יצרה חברת הכנסת: "זועבי בכלל לא ביקשה מאיתנו רשות לדבר בשמנו. אנחנו בעלי האדמה".

חלול הביע את כעסו בעקבות הצגת נושא השבת עקורי איקרית ובירעם לבתיהם ובניית הבתים מחדש על ידי ח"כ זועבי, ואמר כי "חשוב שהציבור הישראלי יבין - הוא יותר חכם מזועבי. עליהם להבין את המהלכים של זועבי שבכלל לא ביקשה מאיתנו רשות לדבר בשמנו. היא לא שאלה אותנו ולא פנתה אלינו. אנחנו בעלי הקניין, אנחנו בעלי האדמה".

עוד הוסיף, כי "לא צריך חיבוק דוב שבא לכפות מהלכים ובקשות שלא לרוחנו. לא זו כוונתנו לתקוף את מדינת ישראל דרך הבקשות שלה. אל תהיו נאיביים. אבותינו תמיד דאגו לשמור על עצמם ועל סיפורם הייחודי מכל מאבק ערבי פלסטיני. אבותינו בבירעם המרונית אינם ערבים או פלסטינים אלא אוכלוסיה ישראלית בכל רמ"ח איבריה. הם היו בעד המדינה. הם היו חלק מהמרחב הלבנוני בכלל ולא הפלסטיני. היינו אפילו בעד הקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. הצלנו יהודים מהשואה, הברחנו אותם דרך בירעם והעברנו לסוכנות היהודית".

לטענתו, בעקבות כך "השגנו מטרה הפוכה. אחרי שהיה קונצנזוס רחב בציבור הישראלי שאנחנו אנשים שנעשה להם עוול, עכשיו היא נתנה לימין אפשרות אוטומטית להתנגד לנו בזמן שתמיד הוא תמך בנו".

"אולי זועבי ישבה עם הוועד של איקרית אבל לא איתנו", המשיך חלול. "הסיפור שלנו הוא בינינו לבין היהודים. אנחנו כמרונים אנשים משכילים שיודעים לייצג את עצמנו. אנחנו פונים למפלגות הציוניות בעצמנו, ולא משנה למי. ישבתי ודיברתי עם כולם. לא צריך שזועבי תבוא ותייצר אנטגוניזם נגד החזרה, ותציג אותי כשיבת הפלסטינים אחרי שיש לנו חמישה חללי צה"ל בבירעם".

לסיום אמר, כי "כל מי שמציג את בירעם ואיקרית כסיפור של שיבת הערבים הפלסטינים, בעצם מאמץ את הנרטיב הערבי ודופק אותנו כבעלי ברית של מדינת ישראל".