בעוד ממשלת ישראל מציינת היום (שני) שנה להקמתה, הקרבות הפנימיים בתוך הקואליציה ממשיכים להתנהל הן במסדרונות פנימיים והן בתקשורת. הקרב המתמשך בין חבר הכנסת מיכאל ביטון, אשר זוכה לגיבוי מיו"ר מפלגתו שר הביטחון בני גנץ, אל מול הרפורמה בתחבורה הציבורית של שרת התחבורה מרב מיכאלי, הוא אחד מן הארוכים שידעה הקואליציה, כאשר כבר שבועות רבים הוא אינו נפתר. 

היום, במהלך ישיבות הסיעה של מפלגת העבודה ומפלגת כחול לבן, התייחסו ראשי המפלגות למאבק על הרפורמה. בני גנץ הבהיר כי למרות שמפלגתו בעד רפורמה בתחב"צ ובחקלאות, "יש אלמנטים שצריך על מנת לחזק את תושבי הפריפריה ולצמצם את הפגיעה בהם. עצירת העלאת המחירים בפריפריה בוערת בנפשו של ח"כ ביטון ועל זה הוא נאבק". 

מיכאל ביטון (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)
מיכאל ביטון (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)

עוד הוסיף גנץ כי "לצערי ישנם גורמים בקצוות בימין ובשמאל שמכרסמים בשלמותה של הקואליציה ופוגעים בשלמותה. כחול לבן בעד המשך קיומה של הקואליציה, בעד המשך העשייה הממשלתית ומנסה בכל כוחה למנוע הליכה לבחירות. את הדיון היה היה נכון לקיים בתוך ועדת הכלכלה. קראתי לשרת התחבורה לדון ברפורמה ובפרטיה, אחר כך ניפגש ונדון גם בחקלאות ונגיע להבנות שטובות לציבור".

יו"ר כחול לבן חזר והדגיש כי "אני בטוח שניתן למצוא פתרונות לטובת הציבור הישראלי. סיכמתי עם מיכאל שיתמוך בטובת הממשלה ובחקיקת יו"ש מתוך מטרה להתקדם שהיא יחזור להצביע יחד עם הקואליציה. אני מקווה ששרת התחברוה תיענה לבקשה זו".

לעומתו, שרת התחבורה מיכאלי פנתה לח"כים המורדים בתוך הקואליציה: "אני קוראת לחבריי ולחברתי - ניר, ג'ידא, מאזן, מיכאל - אל תתנו לכל ההישג האדיר הזה לרדת לטמיון. אל תתנו להם לבלבל אתכם, לשקר לכם ולמכור לכם כל מיני פיקציות ואגדות. אתם שותפים לנס הזה שקרה פה, לממשלה הכל כך חשובה הזאת, לקואליציה ההיסטורית הזאת, אנחנו כולנו שותפות ושותפים באחריות להמשיך אותה למען מדינת ישראל ולמען האזרחיות והאזרחים של מדינת ישראל". "זו עדיין לא הממשלה שהעבודה מרכיבה כמפלגת שלטון, אבל זו הקואליציה הכי טובה שיש עכשיו. אנחנו חייבות וחייבים לשמור על הממשלה הזו ולוודא שהיא ממשיכה לפעול לטובת מדינת ישראל", הוסיפה.

ישיבת ממשלת ישראל ה-36 (צילום: עמית שאבי, פול)
ישיבת ממשלת ישראל ה-36 (צילום: עמית שאבי, פול)

מיכאלי התייחסה ישירות למאבק של ביטון ברפורמת התחבורה הציבורית וטענה: "אני מבינה שהאופוזיציה תוקפת את הרפורמה הזאת. אני לא מבינה למה חברים מהקואליציה מצטרפים לקמפיין שלהם״.