שר התקשורת, יועז הנדל, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ותקף בחריפות את חברי הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ומאזן גנאים על סירובם להצביע עם הקואליציה, דבר הגורם לאיבוד הרוב בכנסת וקושי רב להעברת חוקים במליאה.

"הממשלה עובדת מצוין ויש פער גדול בין הממשלה לבין הקואליציה, ידענו שזו קואליציה מורכבת, "אמר השר הנדל בפתח הריאיון, "אם זה היה תלוי בי, הייתי מקים ממשלה שבה כל חבריה ציונים וכולם שירתו בצבא או בשירות הלאומי וכולם חושבים כמוני. אבל אלו לא החיים וצריך לייצר קואליציה שבה לא כולם בדיוק תמיד עם אותה העמדה. אני חושב שהיה פה תהליך חשוב למדינת ישראל כי בסוף צריך להתעסק עם הנושאים האזרחים של ערביי ישראל ולהפריד את הלאומנים מהמשותפת לבין האחרים שמכירים במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".  

"עבאס הוא היחיד מכל האנשים שאני יכול להגיד בפה מלא שבאמת בא לטפל בנושאים האזרחיים ולקדם את ערביי ישראל בנושאים אזרחיים", טען השר והוסיף, "אי אפשר כל הזמן לספק תירוצים על מה שלא עשית. אני הגעתי למשרד ומצאתי 40 חברות פיראטיות במגזר הערבי שגונבות קווי תקשורת. אני לא חושב שיש פה מציאות מושלמת, לדעתי הדתיים והחילונים, היהודים והערבים, צריכים לעשות מסלולי שירות כדי להזדהות עם המדינה. יש אלף ואחת בעיות וצריך יציבות שלטונית". 

לבסוף התייחס שר התקשורת למצבה הקשה של מפלגתו בסקרים: "אני לא יודע מה יהיה אם נרוץ לבד או לא, אבל אני יודע שאנחנו מייצגים קול חשוב בחברה הישראלית. קול של אנשים טובים, ציונים, שמשרתים בצבא ומשלמים מיסים, שיש להם תפיסת עולם של ניהול סיכונים קשוח באזור הזה. אני אמרתי שלא אשב עם נתניהו ולא ישבתי איתו, יכולתי להיות שר בכל רגע נתון כי הוא הציע לי עולם ומלואה בסבב הקודם. יכולתי להתהפך כמו סטייק, לחזור הביתה ושכולם יקראו לי גיבור ישראל רק כי אני עם נתניהו. אבל התפיסה שלי אחרת, אני מאמין באחדות עם ישראל".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM