שנה אחרי הקמת הממשלה, עבודות השיפוץ במעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור עדיין לא החלו ומצויות עדיין בשלב "התכנון". בתחקיר של איילה חסון ברשת 13, פורסם כי המדינה שילמה 45 מיליון שקלים בפרויקט הפיכת הבית ברעננה למעונו הרשמי של ראש הממשלה. על כך, רה"מ נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בישיבתה השבועית של הממשלה וחשף את עלות השיפוצים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בחלק הסגור של ישיבת הממשלה, רה"מ בנט פנה לשרים ואמר: "עלות השיפוץ של הבית שלי זה 160 אלף שקלים, כל היתר זו עלות אבטחה''. שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון השיבה ואמרה: "מכונת הפייק המטורפת". בנט הגיב: "בשבוע שעבר הפיצו שאני משחק קנדי קראש. אני אפילו לא יודע איך משחקים".

ישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
ישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)

דבריו של בנט מגיעים על רקע הביקורת הגוברת בעקבות אי מעבור למעון בבלפור שעומד ריק מזה קרוב לשנה, מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו פינו אותו ביולי האחרון, ולמרות זאת, עבודות השיפוץ והמיגון שנדרשות על ידי השב"כ בנכס כבר שנים - טרם החלו. בחודשים האחרונים הפרויקט התעכב בשל עיצומים של עובדי משרד הביטחון האמונים על הפרויקט, אך העיצומים הסתיימו בחודש שעבר ומבדיקת וואלה! עולה כי גם עכשיו, טרם התחילו העבודות בפועל והן עוד נמצאות בשלב התכנון.

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט עוד לפני כניסתו לתפקיד שהוא ומשפחתו לא יעברו למעון ראש הממשלה הרשמי, ברחוב בלפור בירושלים וימשיכו להתגורר בביתם הפרטי ברעננה. זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד גם השב"כ ביקש לא להשתמש במעון הרשמי עד להשלמת עבודות מיגון והתאמות ביטחוניות, שהתעכבו במשך שנים בתקופת שלטון נתניהו.

מעון רה''מ בבלפור (צילום: פלאש 90)
מעון רה''מ בבלפור (צילום: פלאש 90)

בשל כך, החלו עבודות שיפוץ ותשתית בביתו הפרטי של בנט ברעננה כדי להתאימו לצרכי האבטחה הנדרשים סביב ראש הממשלה. בעוד העבודות ברעננה, שמבוצעות על ידי חברת קבלן פרטית בהתקשרות עם משרד ראש הממשלה, כבר החלו ומתקדמות, השיפוץ בבלפור, שחייב להתבצע על ידי משרד הביטחון בשל צרכים תשתיתיים וביטחוניים, מתעכב ולא התחיל.

כזכור, בחודש מאי האחרון שופטי בג"ץ מתחו ביקורת חריפה על העובדה שראש הממשלה מתגורר בביתו ברעננה, ולא במעון ראש הממשלה בירושלים. זאת, במסגרת פסיקה בנוגע לעתירות שהגישו עיריית רעננה ושכניו של ראש הממשלה, על ההפגנות סמוך לביתו. במסגרת הפסיקה צויין כי במהלך הדיון בעתירות עלו מספר סוגיות החורגות מעניינן הממוקד, ובהן מעמדו המשפטי של המעון ברעננה, עבודות הבנייה המבוצעות בו מטעמי ביטחון, ועבודות השיפוצים שאמורות להתבצע במעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים.