על רקע חיזוק היחסים של מדינת ישראל עם מדינות ערב, שרת הפנים, איילת שקד, נפגשה היום (שלישי) עם מקבילה, שר הפנים של מרוקו, עבד אל-ואפי לפתית ועם שר החוץ של מרוקו, נסאר בוריטה. בפגישה, שוחחו על שיתופי פעולה חדשים בתחומים הכלכליים ובדגש על התפלת מים ושיתופי פעולה בנושאים רפואיים. כמו כן, הצדדים שוחחו על הבעיה האיראנית והאתגרים המשותפים לשתי המדינות.

בתוך כך, במסגרת הביקור, העלתה השרה את הבקשה לשתף פעולה בנושא גיוס עובדים זרים לענף הבנייה והסיעוד במסגרת ההסכמים הבילטראלים. בנוסף, הציעה שקד למהנדסים ממרוקו להשתלב בענף ההיי-טק בישראל. כמו כן, הודעה שרת הפנים על נושא הויזות ובהן המהירות הרבה של מתן האשרות לאזרחים ישראלים המבקשים לבקר במדינה, וכן על שיתוף הפעולה והכנסת האורחים של אזרחי ישראל שמגיעים ממרוקו. השרה השקד הביעה גם לראשונה בפומבי את תמיכתה של ישראל בריבונות של מרוקו על הסהרה.

שרת הפנים איילת שקד בביקור מדיני במרוקו (צילום: ללא)
שרת הפנים איילת שקד בביקור מדיני במרוקו (צילום: ללא)

שרת הפנים, איילת שקד אמרה: "ראשית, זה תענוג גדול להיות כאן במרוקו. תודה על קבלת הפנים החמה. אני מרגישה מאוד בבית במרוקו, בארץ היפה הזאת, ששורשייהם של כמליון ישראלים קשורים קשר נצחי למדינה. אני רואה חשיבות רבה בחיזוק מערכת היחסים האסטרטגית בין מרוקו לישראל. המורשת המשותפת בין מרוקו ליהודים נחקקה בספרי ההיסטוריה, עלינו לשמר אותה ולהביא לה הישגים חדשים".

"יש רצון הדדי בין שתי המדינות לפיתוח הזדמנויות כלכליות חדשות, ולתמיכה בענף הבנייה ומתן טיפול איכותי לקשישינו. המטרה תוך חודש להתחיל פיילוט של הבאת עובדים זרים לסיעוד ובניין ממרוקו לישראל. ובנוסף, ליצור קשרים חדשים במסחר וחדשנות, ביטחון פנים והגנה", סיכמה.