אלוף (מיל') איל בן ראובן שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לפיזור הכנסת: "עצוב לי. חבל לי שממשלה כזו מתרסקת ונותנת פתח לגורמי קיצון חשוכים וחסרי גבולות אפשרות להנהיג את המדינה שלנו שאנחנו כל כך אוהבים".

בנט יכהן כשר? ומה קורה לעבודת הממשלה? עושים סדר בבלגן הפוליטי

"מדאיג אותי שאנחנו יוצאים לתקופה שראינו אותה כל כך הרבה פעמים בשלוש שנים אחרונות, של שיח אלים ומכוער של אנשים שחלק מהם מכונים נבחרי העם", אמר. לדבריו, ההתרסקות הזאת הכניסה לשיח כל כך אלים, "חבל כל כך. יש אנשים טובים אבל לצערי שומעים את השיח הזה מהבוקר עד הערב".

כשנשאל האם הוא מעוניין לחזור לפוליטיקה, השיב: "מצד אחד אני מרגיש שאנשים כמוני צריכים להיות שם. מצד שני, הייתי שם. אני מעדיף לעשות דברים אחרים. ימים יגידו".

ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד צפון, התייחס לציון 40 שנה למלחמת שלום הגליל: "כשמדברים על מלחמת לבנון הראשונה, לצערי הנטייה בקרב רבים היא לזכור את השקיעה בבוץ הלבנוני. אך לצד זאת המערכה הצבאית נבעה מכישלון מדיני חמור מאד שבא משכרון כוח וניצול כושל של מערכה צבאית מפוארת".

לטענתו, הכותרות עושות עוול נורא ללוחמים, למפקדים וחמור מכך, עוול נורא לזכירון של 654 לוחמים שנפלו במערכה ההיא. "רק השבוע בדיון אצל הרמטכ"ל ציינתי שבהיבטים משמעותיים בעיקר בסוגיית התמרון יש כל כך הרבה מה ללמוד אותה מערכה ב-82".

"חשוב שידעו בעיקר בצפון, אנחנו שיצאנו למלחמה ההיא ידענו בדיוק על מה אנחנו נלחמים, להגנת תושבי הצפון. אני אזכור את הלוחמים שנפלו, את אלה שלחמו ואזכור את הנעדרים יהודה כץ וצבי פלדמן שעדיין לא הצלחנו להחזיר, לצערי מתים, אבל להחזיר הביתה", סיכם.