חברת הכנסת ענבר בזק (יש עתיד) שוחחה היום (ראשון) עם אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM על המצב הפוליטי המורכב, וגם על משמעות הביטוי 'כוחות האופל' שבו השתמש יו"ר מפלגתה יאיר לפיד

בפתח דבריה, הבהירה כי בעיניה, "כוחות האופל אלה אותן מפלגות שלא רואות בזכותן של נשים, בזכותם של להט"בים, בזכותן של קבוצות מיעוט. המפלגה שהכי מאיימת בעיניי זו הציונות הדתית, שהשם שלה מאוד לא תואם את עמדותיה המאוד קיצוניות".

לדבריה, "אם יופיע במצע המפלגה שהם מקבלים על עצמם שוויון זכויות מלא לקהילת הלהט"ב ושוויון זכויות לנשים, אני אחזור בי ואף אתנצל. אני רוצה לראות את זה במצע המפלגה ולא בהתבטאויות לתקשורת, ערב בחירות".

בהמשך, התייחס למפלגת רע"מ שחברה וליד טאהא התבטא נגד הקהילה הגאה, ואמרה: "בממשלה הזאת, עם רע"ם, הצלחנו להעביר יותר חקיקה תומכת להט"בים מבכל ממשלה קודמת".

"בסופו של יום, אני מסתכלת על הממשלה, מה היא העבירה ואיך היא התנהגה, וזאת הייתה ממשלה ליברלית שתמכה בזכויות גם לקהילה הגאה וגם לנשים, ואני חוששת שאם הבחירות הבאות יסתיימו בזה שבן גביר וסמוטריץ' - הם השותפים הטבעיים של ביבי והוא זה שמגדיל אותם - אנחנו נחזור לפה עשרות שנים אחורה", ציינה. 

חברת הכנסת התייחסה למגעים להקמת ממשלה, וטענה: "אני אהיה הראשונה שאשמח להקים ממשלה רחבה שיש בתוכה מפלגות ציוניות ככל האפשר. אנחנו לא פוסלים שותפים קואליציוניים מכל הצדדים". על ישיבה עם נתניהו הבהירה: "אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אנחנו פוסלים בן אדם".

איתמר בן גביר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איתמר בן גביר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בזק הבהירה כי בכוונתה להגיש הצעת חוק שמונעת מאנשים שהורשעו בהסתה לגזענות ובתמיכה בטרור לרוץ לכנסת. בתגובה אמר סג"ל: "יש חוק כזה. אני מציע לך להסתכל על סעיף 7א' בחוק יסוד הכנסת, אוסר על אנשים שתומכים בטרור ועל אנשים שהם גזעניים להתמודד בבחירות". "ועובדתית, יושב בכנסת אדם שהורשע בטרור ובהסתה לגזענות, אז צריך כנראה לתקן את הסעיף הזה", ענתה חברת הכנסת. 

בהמשך, התייחסה לעימות בוועדת החוקה בין איתמר בן גביר לאוסאמה סעדי, במהלכו קרא יו"ר עוצמה יהודית לחבר הוועדה: "מחבל". בזק טענה: "עוד לא היה דיון אחד של וועדה שישבתי בה, שלא הוציאו אותו בסוף על פרובוקציה. הוא בא לעשות את הרעש, הוא בא לקרוא לחברי כנסת ערבים מחבלים, עם קשר או בלי קשר לדברים שהם אומרים, ובעיניי, בן אדם כזה הוא בהחלט כוח אופל שיוצר שיח מסית ואלים בחברה הישראלית".

ענבר בזק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ענבר בזק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בתגובה אמר סג"ל: "איך את יכולה לבוא להגיד לי שכוחות האופל אלה בצלאל, בן גביר ונתניהו, ולהסכים לשבת עם איימן עודה, שאומר לשוטרים הערבים, 'תסירו את המדים ואל תשתתפו במשטרת ישראל', ווליד טאהא שמבקר משפחות של מחבלים שנהרגו, ומפלגה כמו בל"ד?".

בזק השיבה: "האנשים האלה, לפחות ככל הזכור לי, לא הורשעו על ידי בית משפט בישראל, בעוד שאיתמר בן גביר הורשע ב־8 עבירות, לא באחת ולא בשתיים. גם איימן עודה, וגם אחמד טיבי, לא ראיתי שהם הורשעו בבית משפט על הסתה לגזענות".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM