ועידת מפלגת העבודה תצביע ביום חמישי על תקנות הבחירות בפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו ב־18 ביולי. בשלב זה רק שרת התחבורה מרב מיכאלי מועמדת לתפקיד. התקנות החדשות לא יאפשרו למעשה למועמדים חדשים שאינם חברי מפלגה להתמודד מול מיכאלי. נקבע בהן כי יהיה רשאי להתמודד לתפקיד רק מועמד שחברותו במפלגה החלה ב־18 בינואר 2022 או לפני כן. לבחור בפריימריז יהיה רשאי מי שחברותו החלה ב־20 ביוני 2022 או לפני כן.

מקרב חברי המפלגה שוקל מזכיר העבודה ערן חרמוני להתמודד מול היו"רית המכהנת. מי שיבקש להגיש את מועמדותו יצטרך לצרף חתימות של 100 חברי ועידה ולשלם אגרה בסך 10,000 שקל. רשימת העבודה לכנסת תבחר במהלך חודש אוגוסט. בין השמות הבולטים השוקלים להתמודד על מקום ברשימה נמצא מנכ"ל דרכנו יאיא פינק, שאמר ל"מעריב" כי טרם החליט.

מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

עופר שלח, ח"כ לשעבר של יש עתיד ששמו הוזכר בבורסת השמות, הכחיש כי בכוונתו להתמודד בשורות העבודה. במקביל קרא השר לביטחון הפנים עמר בר־לב לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להצטרף לשורות מפלגת העבודה ולהתמודד בפריימריז לרשימתה לכנסת. יו"ר המפלגה מיכאלי אמרה אתמול בישיבת סיעתה בכנסת: "לא רצינו להגיע לבחירות האלה. מפלגת העבודה הייתה הסיעה לא רק הכי טובה והכי אפקטיבית בכנסת, אלא גם הכי יציבה בקואליציה הזאת, שעשתה הכי הרבה למען שמירת יציבותה וקיומה".

"עכשיו אנחנו יוצאות ויוצאים לבחירות האלה בראש מורם, באופטימיות ובנחישות לחזור עם סיעה יותר גדולה, עם קואליציה וממשלה יותר טובה למדינת ישראל", הוסיפה שרת התחבורה. "יבואו שמות חדשים ומצוינים. הרשימה הזאת תחזור לכנסת מחוזקת וגדולה יותר, ואנחנו נרכיב, ודאי לא לבד, עם שותפות ועם שותפים, ממשלה וקואליציה שימשיכו את התחלת התיקון למדינת ישראל".