רגע לפני סיום כהונתו: ראש הממשלה, נפתלי בנט השתתף היום (שלישי) בכנס הסייבר העולמי באוניברסיטת תל אביב, והתייחס לאיומי הסייבר על ישראל מצד איראן, דרך הפעולה של ישראל בנידון, וכן כיצד מעוניין להכניס עוד קבוצות בחברה הישראלית להייטק.

"הייתי מופתע מחוסר השימוש בכלי הסייבר במלחמה באוקראינה", אמר רה"מ בנט בפתח דבריו, "חשבתי שזה יהיה שימוש מתקדם יותר וזה לא קרה. אם אפשר להשיג את אפקט המלחמה דרך הסייבר ולא לסכן חיי אדם, זה מה שצריך לעשות ברמה הפוליטית - נראה הרבה התקדמות ברחבי העולם בתחום הסייבר ההתקפי מן הסתם, זה תקף גם על פשע".

"הגישה שלי בנושא איראן זה לא רק לייצר כאוס בטהרן, אלא זה שיש מחיר להתעסקות עם ישראל ואי אפשר כבר לפגוע בנו בעקיפין דרך פרוקסי כמו חיזבאללה וחמאס ולא לשלם על זה", הוסיף, "אם אתה הבריון ששולח שליחים אלינו, אנחנו לא נכה אותם, אלא את הבריון וזה תקף בכל החזיתות. אם מישהו יתקוף אותנו דרך סייבר נתקוף בחזרה".

"האנשים הרעים שתוקפים חברה או מדינה יתקפו גם אחרים. אם נוכל לשתף את המידע הזה ולספר לכולם מי הבריון שתוקף, אז כל המדינות יוכלו להגן על עצמם מפניו. מה שאנחנו עושים זה להגדיל את הרשת הגלובלית, עובדים עם ארה"ב, בריטניה, צרפת וזה חיוני ונמשיך עם זה. הייתי מביא את שיתוף הפעולה מהייטק לקואליציה, אולי הייתה יותר יציבות לממשלה ולישראל", ציין רה"מ בנט.

נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן התייחס לקבוצות בחברה ישראלית ואמר כי "החרדים הם אנשים מאוד חכמים אבל הם לא בתוך עולם הכלכלה. הגישה בעשור האחרון הייתה לא פופולרית אבל זו עכשיו מדיניות של כולם - לעשות את הדבר החכם ולהשקיע בחרדים ולעזור להם להצטרף לכוח העבודה בגיל צעיר, כי להתגייס הם לא יתגייסו. זה מאתגר כי החרדים לא לומדים אנגלית וצריך ללמד אותם. התחלנו עכשיו תוכנית לחכמים ביותר בתלמידי החרדים, הם לומדים אנגלית ומתמטיקה ואני אופטימי".

"קבוצה נוספת - נשים ערביות", אמר בנט, "הן חלק קטן מכוח העבודה, אנחנו רוצים להגדיל את הנוכחות שלהן בהייטק ועובדים על זה. אנחנו רוצים להביא להייטק אנשים שונים, אנשים שהם לא מי שהיו בהייטק עד עכשיו. יש החלטת ממשלה מיידית לצרף עובדים פלסטינאים להייטק הישראלי כולל תנועה חופשית משטחי הרשות לכאן, אנחנו בודקים איך זה יעבוד".

לסיום אמר: "הפריפריה של ישראל היא 40 דקות מתל אביב, זה מצחיק להגיד את זה לארה"ב או הודו, אבל זו האמת. זה לא חודש נסיעה כמו במדינות אחרות. אבל במשך הרבה שנים, הגליל והנגב היו מקופחים בגלל מדיניות טיפשית של ישראל".

בתחילת השבוע, נפרד בנט מהשרים בישיבת הממשלה: "אף פעם לא שמעתי מישהו דואג למגזר שלו או למפלגה שלו, והייתה ממשלה מצוינת. ידענו להניח בצד מחלוקות אידאולוגיות ולפעול. יש ממשלות ארוכות שנים עם הישגים דלים מאוד, אנחנו ממשלה קצרת שנים עם הישגים אדירים".