"אני לא יודע לפרשן את נתניהו, אבל אני יכול לומר שהבן אדם החליט לשרוף את המדינה רק כדי לחזור לכיסא. למשל, הוא התנה את אישור חוק המטרו בהגדלת יחידת מימון למפלגות. מיליוני אזרחים נידונו לעמוד בפקקים כי החוק לא עובר רק כיוון שנתניהו רוצה לחזור לכיסא".

כך אמר ל"מעריב" יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו). לדבריו, "כך גם היה סיפור של החיילים בתוכנית ממדים ללימודים. לליכוד היה הרבה זמן להעביר את התוכנית, אבל נתניהו לא עשה את זה, וכשזה הגיע לכנסת הוא ניסה תחילה לטרפד".

על יוקר המחיה הוא מוסיף: "לו ניתן היה לבצע מבחן מעבדה ולנטרל את האינפלציה בעולם המחירים היו יורדים. בכל מקרה הצלחנו לבלום את השפעות הגלים האינפלציוניים על יוקר המחיה על ידי רפורמות והגדלת ההכנסה הפנויה.

"הספקנו לעשות בשנה האחרונה מה שהליכוד לא עשה ב־10 שנים. ב־2009 יוקר המחיה עמד על ממוצע מדינות ה־OECD. ב־2021 כבר היינו 37% מעל הממוצע מבחינת יוקר המחיה. זה אומר דבר פשוט - במשך 12 שנה הכלכלה לא התנהלה".

על מחירי הדיור אמר: "לא ניתן לפתור את משבר הנדל"ן בשום מקום בעולם בתוך שנה. העליות המטורפות באות כאפקט שוק של מחיר למשתכן מתקופת כחלון. היא נכשלה מכיוון שהיא דחתה את הביקושים וכל מי שלא זכה חזר לשוק.

"זוגות צעירים שזכו ועדין לא קיבלו את המפתחות ממשיכים לשלם יותר ממחיר הזכייה בגלל המדדים. כל מי שמנסה לטפל במשבר הדיור על ידי דיכוי הביקוש טועה. הפתרון הוא הגדלת היצע ואכן סיימנו את השנה האחרונה בשיא בהיקף השיווק ובהתחלות הבנייה".

על ניהול ועדת הכספים בתקופתו של ח"כ גפני הוא מוסיף: "הם היו לוקחים מה שמכונה מס מעבר או מעשר. הדיונים מול האוצר בוועדה בראשותי היו ענייניים ולגופו של אותו נושא. בניגוד למה שהיה בעבר לא הייתה סחיטה באיומים.

"החרדים לא הופלו לרעה, אבל ניסינו לעשות איזון. במשך שנים הם התרגלו לשמר את מנגנון העסקנות החרדית ואנחנו פשוט עצרנו את זה. העברנו להם אך ורק מה שמגיע לפי החוק. בעבר היו כל מיני תוספות קואליציוניות לישיבות ולכוללים בהיקף מיליארדי שקלים".

הריאיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"