היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, סיימה היום (ראשון) את חקירתה בעניין בדיקת החשד להצבעה הכפולה בכנסת, שבוצעה לכאורה ע"י חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) בתחילת חודש יולי לפני כשנה. בימים הקרובים יועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לצורך עיון וקבלת החלטה.

אביר קארה חושף: למה הצבעתי פעמיים במליאת הכנסת?

חוק החל"ת אושר בכנסת, הצבעותיו של קארה ייבדקו לאחר שהצביע פעמיים

בחודש מרץ האחרון, נחקר קארה באזהרה ביחידה, בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה וזיוף, בגין האירוע. החקירה נפתחה לאחר גביית הודעות מעדי ראיה ומעורבים, ואיסוף חומרים נוספים. החקירה התבצעה באישור היועצת המשפטית לממשלה ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. קארה השיב לחוקריו בעניין החשד, ואמר כי הדבר "נעשה בטעות, מיד התנצלתי בפני יו"ר הכנסת". 

עוד התייחס קארה בעבר לתקרית, ואמר כי "עידית (סילמן, יו"ר הקואליציה דאז) ישבה לידי, וכמה פעמים לפני ההצבעה המסך שלה נפל. היא סידרה אותו ושיחקה בו, הנחתי את היד שלי במקום שלה, לחצתי בטעות, ומיד אמרתי לה 'אוי, זה נעשה בטעות'. לא התכוונתי ללחוץ לה על המחשב", המשיך קארה בקו ההגנתי.

כזכור, בתאריך ה-1.7.21, הצביע קארה פעמיים כנגד הסתייגות של האופוזיציה בעניין חוק החל"ת, בשמו וגם בשמה של חברת הכנסת עידית סילמן. חברי האופוזיציה דרשו מיו"ר הכנסת מיקי לוי שיעצור את ההצבעה, בטענה כי מדובר בעבירה פלילית. 

יש לציין, כי הצבעתו הכפולה של קארה לא עזרה לקואליציה בהעברת ההסתייגות, אשר נדחתה ע"י 44 חברי כנסת שהתנגדו לה, לעומת 20 בלבד שתמכו. בנוסף, קארה יצא דובר אמת בבדיקה שעלתה במצלמות שבועיים אחורה שהוא לא הצביע מעולם מהמחשב של סילמן בעבר.