מפלגת הבית היהודי ויו"ר הרשימה יוסי ברודני, המכהן גם כראש עיריית גבעת שמואל, יחד עם יו"ר המפלגה חגית משה פנו אתמול במכתב למפלגת ימינה ובכיריה – נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא, בדרישה לקבל בחזרה את האות ב' לקראת הגשת הרשימות לבחירות הקרובות.

שקד והנדל לא הפנו עורף לסרוגים, המגזר כבר מזמן לא איתם | דעה

"הרוח הציונית": שקד והנדל רצים יחד; לא פוסלים ישיבה תחת נתניהו

במכתב נטען כי ימינה התחייבה להשתמש באות זו רק בבחירות לכנסת ה־24 (הנוכחית) ולאחר מכן מחויבת להחזיר את האות לבעלותה של הבית היהודי. בנוסף, עולה מהמכתב כי למרות הבטחתו של ברודני כי הבית היהודי תרוץ אך ורק עצמאית, קיימת אפשרות לאיחוד בין הבית היהודי למפלגה נוספת.

"מאות אלפי מצביעי הבית היהודי חוזרים הביתה", טוען ברודני. "האות ב' היא הבית של כולנו ושייכת אך ורק לבית היהודי־מפד"ל. מפלגת הבית היהודי־מפד"ל מתכוננת בשיא כוחה להתמודדות לכנסת ה־25 והיא תהיה חברה בממשלה הבאה".

בסביבתה של שקד לא מתרגשים מהמכתב ואומרים: "אל דאגה, שקד תעמוד בהסכם". בינתיים בליכוד נרשמת מתיחות שיא לקראת הפריימריז. בית הדין של המפלגה פרסם אתמול החלטה דרמטית נוספת, הפעם בנושא משבצות העולים החדשים ונציגי המגזר הלא יהודי. בית הדין דחה את הערעור של הח"כים גדי יברקן ופטין מולא המבקשים לאפשר להם להתמודד בפריימריז על המשבצות השמורות לנציגי העולים והמגזר הלא יהודי ברשימת הליכוד.

יוסי ברודני (צילום: דוברות ''הבית היהודי'')
יוסי ברודני (צילום: דוברות ''הבית היהודי'')

בנוסף, לגבי הח"כים לשעבר (איוב קרא, אברהם נגוסה וטלי פלוסקוב) הותיר בית הדין את החלטת ועדת החוקה של הליכוד על כנה ולכן אם אחד מהם יהיה זכאי להיכלל במשבצת העולים והמגזר הלא יהודי, ועדת הבחירות תצטרך להחליט אם לאשר את הבחירה הזו או להעבירה למועמד חדש.

במקביל לכך, בית המשפט המחוזי דחה אתמול את עתירתו של עו"ד שי גלילי, מועמד בפריימריז, שביקש להותיר בידי חברי המרכז את הבחירה בנציגי המחוזות שברשימה. בית המשפט העיר כי למרות ההחלטה הוא אינו מקל ראש בכך שחברי מרכז הקדישו מזמנם ומכספם לקידום מועמדותם בהסתמך על השיטה שהייתה נהוגה לפני מתן פסק הדין (המצב הקודם, שבו חברי המרכז בחרו את נציגי המחוזות).