בחירות 2022: סקר חדש של מכון סמית עבור עמותת חדו"ש לקראת הבחירות הקרובות, מצא כי 56% מהציבור מתנגד להשתלבות המפלגות החרדיות בקואליציה הבאה. מתוכם 89% ממצביעי יש עתיד, 79% ממצביעי כחול לבן תקווה חדשה, 94% ממצביעי מפלגת העבודה וגם 67% ממצביעי הרוח הציונית. בקרב החילונים, 85% מתנגדים.

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

"אי אפשר לדעת עד לרגע האחרון": המשבר שעלול לסכן את גוש נתניהו

בקרב מצביעי הליכוד, הרואה בחרדים את השותפים הטבעיים להקמת הקואליציה, יש התנגדות של 39% מן המצביעים. הסקר מצביע על כך שליברמן, היחיד מקרב מנהיגי מפלגות הקואליציה הנוכחית שהביע התנגדות חזקה לצירוף החרדים אכן מבטא את רצון בוחריו, אשר 90% מהם מתנגדים לכך. 

בתגובה לממצאי הסקר אמר מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב כי "מפלגות בקואליציה הנוכחית מביעות רצון לחבור למפלגות החרדיות לצורך הקמת הקואליציה הבאה, אבל רוב מצביעיהן בדעה הפוכה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"למרות שלפיד, גנץ, סער ומיכאלי הביעו בתקופה האחרונה תקווה לשיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות להקמת הקואליציה הבאה, וחשו סיפוק מהתבטאויות מנהיג דגל התורה, ח"כ גפני, שאם נתניהו לא יזכה לתמיכת 61 בעקבות הבחירות - כל האפשרויות פתוחות, ברור שזו לא עמדת מצביעיהם. רוב הציבור רוצה להשתחרר מן הכפייה הדתית, ולא לשוב ולהנציח אותה כפי שידרשו המפלגות החרדיות כתשלום עבור תמיכתן", הוסיף.