יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עורר אמש סערת ענק כאשר סירב להתנצל על טבח הספורטאים במינכן, ואמר במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, כי "ישראל ביצעה נגד הפלסטינים 50 שואות". 

"כולם היו בהלם, שקט מוחלט": פרטים חדשים על הדרמה במסיבת העיתונאים של אבו מאזן

קנצלר גרמניה תוקף את אבו מאזן: "נגעל מההתבטאויות שלו"

רון פרושאור, שגריר ישראל בגרמניה, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב על התקרית הדיפלומטית: "מה שקורה כאן פוליטית בכל קצוות הקשת הפוליטית בגרמניה, שמאל, ימין, לא רק הקנצלר אפילו הגברת מרקל שכמעט ולא מתבטאת על שום דבר, יצאה בהצהרה חדה שממש עלבון, בושה וחרפה שהוא אומר את הדברים".

"קודם אבו מאזן מדבר על זה שאנו מדינת אפרטהייד, אחרי זה לא מוכן להתנצל על טבח הספורטאים, והסיום שחור בוהק שחוצה פה את כל הקווים. הסוגייה האמיתית אלו ההנחות שנותנים לכל האמירות האלה, מערכת הלימוד מבחינת ספרי הלימוד זו הסתה כל הזמן. אירופה וגרמניה צריכה להסתכל על זה שזה לא מגיע סתם. אם הקודקוד מדבר ועושה את הדברים הללו, ברור לאן זה מחלחל למטה", הוסיף.

בהתייחסו לגינוי של קנצלר גרמניה, אמר פרושאור כי "הדובר של הקנצלר סייים את האירוע מיד אחרי שהוא אמר את הדברים. הקנצלר אמר שהוא נגעל מהדברים. אני לא צופה הזמנה קרובה לאבו מאזן לביקור לברלין בקרוב. המסר של כולנו - אפס סובלנות לכל הכחשות השואה הללו. זה לא שהוא אמר את זה רק על אדמת גרמניה שזה נורא, אלא בכלל בעולם, כל מי שרוצה להגיע לפיוס לא יכול להשאיר את הדברים ככנה ולמצוא להם צידוק, זה נורא ואיום ובושה וחרפה, הוא בקרוב לא יוזמן שוב לברלין".

בסיום, התייחס שגריר ישראל בגרמניה לקשר בין משפחות נרצחי הטבח באולימפיאדת מינכן לממשלת גרמניה, ואמר:  "עדיין עובדים על פתרונות, אני לא חושב שעד היום עצמו יימצא לזה פתרון. המשפחות צודקות במה שהן אומרות" אני חושב שבעניין הזה גרמניה צריכה לעשות יותר בכיוון".