אל"מ (מיל') מופיד מרעי, לשעבר חבר כנסת וראש מועצת חורפיש, שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM על התקופה המטלטלת שעוברת על העדה הדרוזית בעקבות מותו של הצעיר טירן פרו ז"ל בן ה-18, שנחטף בג'נין וגופתו הוחזרה מאוחר יותר. בעקבות האירוע, השליכו חיילים דרוזים מטען חבלה לעבר בית פלסטיני באיזור בית לחם כנקמה.

משפחתו של טירן פרו קוראת להרגעת הרוחות: "השלכת המטען - מעשה לא מקובל"

"ארוע החיילים עדיין בבדיקה. אנחנו מחכים לתוצאות הסופיות. המערכת הצבאית לא מבדילה בין חיילים דרוזים ולא דרוזים שעושים אירוע כזה, זו תקלה", הסביר. "נעשה הפרדה, אם יש ארוע מסויים שצריך לבדוק, המערכת תבדוק אותו. גזרת ג'נין יודעת לייצר אירועים, חומת מגן, צומת מגידו, והרבה אירועים אחרים. המערכת הצבאית הכינה תכנית לחילוץ גופות ולא חיכו עד שהצעירים קמו ואמרו: 'אנחנו מאיימים'". 

לשאלה האם האירוע הזה עדיין משפיע על העדה הדרוזית או שהושגה רגיעה, השיב כי "מתפקידנו להרגיע. אירועים בטחוניים מטופלים במערכות הביטחון, אבל אני רוצה להגיד לך משהו אחר. מה שכרגע מפריע לעדה הדרוזית, זה משהו שמצטבר, ובאירועים כאלה, יש פיקים, מין התפרצות רגשית שהיא למעשה תוצאה של מטען שמצטבר. של חקיקה נגד העדה, חוק הלאום".

בנושא חוק הלאום והאם הממשלה החדשה תיישם אותו, ענה מרעי בחיוב והוסיף כי "זה מדאיג את כולנו, גם אותי כמי שהיה יו"ר הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ונלחמתי בכל כוחי שהחוק הזה לא יעבור והחוק עבר. אם סעיף 7 בחוק הלאום קובע שמדינת ישראל תתכנן ותפתח את הישוב היהודי אז אני רוצה לפתח את חורפיש כמו כל רשות אחרת. מה יגידו? ילכו לבג"צ והוא ימנע מהמדינה לפתח את הישוב? יש אנשים שנפגעים ביום יום, המטען הזה מצטבר לאורך כל הדרך ובסוף יש פיקים של אירועים כאלה שפתאום רוצים להתפרץ". 

מרעי התייחס בנוסף להתנהלות כלפי מג"ד גבעתי, ששלח למחבוש חייל שנידון ל-10 ימי מאסר לאחר שתועד בסוף השבוע האחרון בתקרית בה הוכה מפגין שמאל, ולעובדה כי הוא מותקף כעת בשל כך ברחבי הרשת: "מפקדים וחיילים חווים אירועים קשים וגם אירועים שצריכים לקבל החלטות שלא כתובות בספר. אלה החיילים שלו, הוא המפקד, נותנים לו את כל הגיבוי במלחמה, אז ניתן לו גם את כל הגיבוי באירועים כאלה. הציבור לא צריך להיכנס למידת הענישה. המערכת הצבאית יודעת באופן כללי לבדוק את כל האירועים שלה ויש הרבה מאד אירועים במערכת הצבאית. יש תאונות קטלניות. המערכת יודעת".

עוד המשיך ואמר באותו נושא כי "בעידן הרשתות החברתיות כל אחד הפך להיות עיתונאי ויכול להגיד את הדעה שלו. אני חושב שהמערכת צריכה לבנות מנגנון, אולי דו"צ, שירכז את כל מה שקורה ברשתות החברתיות והפרדה מהחיילים עצמם שמחוברים לרשתות החברתיות, כדי להמעיט את ההשפעה על המפקדים ועל החיילים".