אם חשבתם שדירה בתל אביב זה יקר, כנראה עוד לא ניסיתם לשכור דירה בבריטניה. בעוד אנחנו מתלוננים על יוקר המחיה, אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בתופעה ישראלית, ושרק אצלנו אנשי נדל"ן רוצים להפוך אותנו לפריירים. אך לא, כל עוד מדובר בערי בירה או כל עיר יוקרתית בהגדרתה, יעלה לכם הון גם אם תשכרו ידית בדירה ותנסו לגור בה.


הבריטים  אומנם נחשבים למנומסים, אך מסתבר שיש להם הרבה חוצפה בכל הנוגע לשכר דירה. לאחרונה עלתה לכותרות "דירת סטודיו" אחת, שזכתה לכינוי הנכון והמדויק "ארון עם אינסטלציה". אם תרצו לשכור את ה"דירה" המיניאטורית הזו, תאלצו להיפרד מכ-600 יורו לחודש. אומנם לא יהיה לכם מקום לזוז בה, אך כיחידת אחסון לחפצים קטנים או גופות היא לא רעה בכלל.

דירה מדהימה. צילום מסך
דירה מדהימה. צילום מסך



דירת ה"ארון עם אינסטלציה" ממוקמת בקילברן, בצפון לונדון, והיא עוד דוגמה למחירי הדירות המופקעים בבירה האנגלית נוכח גודלן המיניאטורי.
היא הועלתה לאחרונה לאתר Rightmove ומוצאת להשכרה בידי חברת הנד"לן Annandvilla, אשר מתארים אותה כבעלת "סגנון נייטרלי ובהיר". 
למרות התיאור המתייפייף של אנשי הנדל"ן, בפועל אין בדירה הקטנטונת כמעט מקום לזוז, ומדובר בחדר אחד מיניאטורי הכולל מיטה מתקפלת, שנמצאת רק מטרים ספורים מהשירותים והמקלחת. זה רק הולך ומשתפר, אם תרצו להתקלח תאלצו לדרוך על המיטה, לפתוח דלת מחיצה כעורה ולדחוס עצמכם פנימה. אולי גם יש יתרונות בגודל הדירה. אם תחליטו לבשל בה, תוכלו לעשות זאת ממקומכם על המיטה, אולי תאלצו מעט להתמתח אך לא מעבר לכך. בא לכם משהו קר לשתות? המקרר הרקוב נמצא ממש מתחת לכיריים לנוחיותכם.
אומנם סוכני הנדל"ן מציינים בכנות כי "החדר הזה הוא פצפון ויש בו מרחב מוגבל למגורים", אבל היה יותר מדויק לכתוב כי מדובר בארון וכי הוא אינו ראוי למגורי אדם או חיה. לכל היותר זומבים.