חייה של אשלי וויסטאנלי בת ה-24, ממחוז לאנקשייר בבריטניה לא היו קלים כלל. בגיל 13 חזתה באביה הופך מאדם בריא וחזק לשבר כלי כתוצאה מהתמודדות עם מחלת הסרטן. כשנפטר אותה עת, הכל המשיך והתדרדר עוד יותר.

כדרך להתמודדות היא פיתחה אנורקסיה, אומנם היא לא הבינה זאת אז. "השתמשתי בשליטה באוכל כמקום הבטוח שלי", אמרה "הייתי אובססיבית לגבי מה אני לא יכולה לאכול כדי להסיח את דעתי ממה שהתרחש בחיי. חשתי כל כך הרבה כאב בראשי ובלבי, רגשית לא ידעתי  מה לעשות עם זה, אז החלטתי לשלוט במה שאני אוכלת בחומרה כזאת כדי להסוות על הכאב הנפשי". מצבה התדרדר כל כך עד שמשקלה צנח ל-38 קילוגרמים.

יאמי! נוטלה. צילום מסך
יאמי! נוטלה. צילום מסך



במטרה להתמודד עם הבעיה, בגיל 19 היא החליטה בין היתר להירשם ללימודי תזונה באוניברסיטת אדג 'היל, לנקשייר. אך במהרה חזרה להרגליה הרעים. היא החלה להשתתף בתחרויות שדרשו תזונה ואימונים נוקשים, אך רק לאחר שחברים ומשפחה העירו לה על המשקל והדיאטה החמורה שלה, היא הבינה עד כמה היא בצרות. "הבנתי שאין לי אנרגיה, הייתי עייפה, חולה כל הזמן, הייתי סחוטה נפשית, והגוף כאב לי", אמרה. היא הוסיפה כי זה הזמן בו הייתה לה הארה. "הסתכלתי במראה ועדיין שנאתי את מה שראיתי, שנאתי את זה שהייתי חלשה. התחלתי להבין שאין לי חיים, ושחיי נשלטו בידי מה שלא הרשיתי לעצמי לעשות או לאכול, פשוט הענשתי את עצמי".


היא החליטה שעליה לקחת את עצמה בידיים, וב-2015 פרשה מתחרות בגדי הים. כך החלה את המסע שלה ליחסים בריאים עם אוכל, ושנה לאחר מכן אף סיימה את לימודיה. כעת, במשקל 57 קילוגרמים, היא עובדת בעיר מגוריה כמאמנת תזונה, במטרה ללמד אחרים על חשיבותה של תזונה נבונה. "כל כך הרבה אנשים תקועים בתוך שגרה של בלבול והענשה עצמית סביב אוכל, ואינם מצליחים לוותר על השליטה ולחיות בשלום האוכל" אמרה. "כמאמנת תזונה, הונעתי מהרצון למנוע מאחרים לחוות את אותן חוויות שאני חוויתי, על ידי כך שאתן להם את המידע הדרוש לתזונה שלהם- ולמצוא את מה שמתאים להם ולהיפטר מהמנטליות של דיאטה"
כבר לא מפחדת משוקולד. צילום מסך
כבר לא מפחדת משוקולד. צילום מסך


כדי לחגוג את יחסיה החדשים והבריאים עם אוכל היא החליטה להשתתף בסט צילומים מיוחד, ללא בגדים ומכוסה המון שוקולד נוטלה.
"אני אוהבת שוקולד, הלקוחות שלי אוהבים שוקולד, לכן החלטתי לכסות את עצמי בשוקולד", סיפרה וויסטנלי ל-DailyMail. 


סדרת הצילומים הפרובוקטיבית נעשתה לדבריה במטרה לסמן צעד חשוב במסע שלה לצאת מהחולי אל עבר קבלה עצמית. תמונות הנוטלה היו דרך להראות לאנשים ש"אין שום אשמה, שום בושה או עונש סביב אכילה, הכל עניין של איזון ומיתון".

ניצחה את המחלה. צילום מסך
ניצחה את המחלה. צילום מסך