על פי המומחים, אחד מתוך מאה איש הוא פסיכופת, והיחס הזה אף עולה כשמדובר מבקום העבודה, בעיקר בקרב אנשים בעמדות מפתח. אז איך תזהו אם אתם עובדים עבור פסיכופת? או חלילה יותר מאחד? לפניכם 5 סימנים לזיהוי הפסיכופת שעובד לצדכם.

1. קסם אישי
הם כריזמטיים, לא צפויים ועלולים לגרום לכם לעשות דברים שלא חשבתם שתעשו אי פעם. לדברי מייקל וודוורד, פסיכולוג, המומחה ברציחות בידי פסיכופתים. לדבריו, פסיכופת אפשר לזהות הודות ל"תערובת של חסכים בתחומים הבין-אישיים, סגנון החיים וההתנהגות", אותם הם מצליחים להסוות, אך רק לזמן קצר. "הם יוצרים רושם של אנשים מקסימים וחברותיים מאוד". אך תחת מעטה השקרים הזה הם מחביאים העדר חרטה, חוסר מוסר ואטימות רגשית. על פי מחקר שנעשה לאחרונה, כמעט 4% מהמנכ"לים הם פסיכופתים והשיעור הזה כמעט מוכפל כשמדובר מנהלי ביניים. אז כדאי שתסתכלו סביבכם היטב ושמרו על עין פקוחה. אמל'ה!

2. עוינות

לפסיכופתים יש חסך רגשי גדול ואין ביכולתם לחוש חמלה כלפי אחרים. הם נוטים להשתמש בשפה מאוד שלילית, עוינת, לא משנה עם מי הם מדברים, כיוון שיש להם קושי לווסת את השפה שלהם עבור קהלים שונים. הם ידברו אותו הדבר אל חבר, עמית לעבודה או אפילו בפוסט במדיה החברתית. התנהגות זו עלולה להיות צורמת למדי. הם גם אוהבים מאוד לקלל

via GIPHY

3. העדר רגש

הם אומנם מלאי קסם אישי, אבל מדובר בקסם אישי ריק מתוכן, ויש לו מטרה אחת בלבד- לגרום לכם לעשות את מה שהם רוצים. על פי ג'ף הנקוק, פרופסור באוניברסיטת סטנדפורד שחוקר את הדרכים בהן אנשים משתמשים בטכנולוגיה כדי לרמות, יש קשר בין הבנה רגשית ובין ההשפעה שלה על קריאה וכתיבה.  ניתוק רגשי, אשר קיים כאמור אצל פסיכופתים משמעו שהם נוטים להשתמש בשפה מורכבת יותר ומינוחים משונים בייחוד בתקשורת כתובה. למשל, בזמנים, הם לרוב ידברו בגוף לראשון, אך יעברו לגוף  שלישי כשידונו באירועים שליליים. המטרה שלהם במקרים כאלו היא להרחיק עצמם מהבעיה שהם היו עלולים להיות הגורמים לה.
4. שקרים
בעוד כולנו משקרים, פסיכופתים לא משקרים כדי לא לפגוע באחרים. הם משקרים אך ורק כדי להפעיל מניפולציה על אחרים. לא רק זאת הם נהנים מעצם ההצלחה של לעבוד ולתמרן אנשים, ולשחק בהם כבובות על חוט. הם באנשים ה"קרובים אליהם" מכל, הכל למען מטרות ספציפיות. אך הם אינם רואים זאת כבעיה, שכן אין להם יכולת ליצור קשרים מעמיקים, מה שאגב מקל עליהם לשקר.
5. אנוכיות

פסיכופתים מונעים על ידי הצורך לספק את הצרכים שלהם בלבד, זה הדבר היחיד שניע אותם במעשיהם. לרוב אפשר לשמוע אותם מדברים על סקס, אוכל וכסף. וודוורד מכנה תופעה זו כ "אפקט כנף העוף", מונח שטבע בעת מחקרו על רוצחים פסיכופתים. כאשר הם דנו ברצח, וודוורד הזדעזע מכמה מעט האסיר דיבר על הפשע שעשה, וכמה פרטים הוא נתן על הדיל הזול שקיבל על כנפי עוף במועדון חשפנות ביום הרצח. פסיכופתים תקועים במצב הישרדותי, ואין ביכולתם לעלות מהמדרג הנמוך ביותר של סיפוק הצרכים העצמי שלהם.