אם אתם חושבים שהחוקים בארץ לא הוגנים, ודאי תשמחו לדעת כי המצב בעולם לא כל כך שונה. חלק מהם הם חוקים ממש הזויים שאפשר רק להסתכל עליהם, לגחך ולשמוח שאיננו חיים במדינה שאוכפת אותם, אחרים נראים דווקא טובים וראויים לאימוץ בישראל. 
1. איסור על משקל עודף: יפן
ב-2008 יצא לתוקף חוק ביפן בשם "metabo law", במטרה להוריד את מספר האנשים הסובלים מעודף משקל במדינה ב-25% עד שנת 2015. על על פי החוק הזה תושבים בין הגילאים 40 ל-74 צריכים להתאים את מידותיהם לאלו שהקצתה הממשלה, או לשאת בהשלכות. המשמעות בפועל היא שעל הגברים לשמור על היקף מותניים שלא יעלה בהיקפו על 85 ס"מ, ונשים צריכות לשמור על היקף מותניים שלא יעלה על 89 ס"מ. הקמפיין הממשלתי שיצא נגד משקל עודף במדינה נועד להפחית את הסיכון  של התושבים לפתח מחלות שקשורות להשמנת יתר, כגון סכרת, מחלות כלי דם וכו. בנוסף, החוק נועד להוזיל את עלויות הטיפול הרפואי של תושבי יפן, בעיקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת יותר.

אסור להיות שמן ביפן. צילום מסך: אינסטגרם
אסור להיות שמן ביפן. צילום מסך: אינסטגרם

2. אסור להשתמש במוצרי סקס: אלבמה, ארה"ב
אם אתם בקטע של ליהנות מסקס, אלבמה זה לא המקום. נכון לעכשיו, בגבולות המדינה האמריקאית הזו חל איסור על מכירה או קנייה של צעצועי מין. בית המשפט העליון הוציא את צעצועי המין אל מחוץ לחוק ב-1998, או כדברי בית המשפט, איסור על מכירה של "כל מכשיר שתוכנן, בעיקר לגירוי של איברי המין האנושי". אם אדם נתפס כקונה תועבה זו, הוא עלול לקבל קנס בסף 10,000 דולרים ועבריינים חוזרים עלולים לרצות עד 10 שנים בכלא.
3. הגבלה על חתונה עם המתים: צרפת
אם חשקה נפשכם לבוא בברית הנישואין עם גופה עסיסית, או רחמנה לצלן גופה נרקבת, לא כדאי שתעשו זאת בצרפת. במדינת הבגט והיין, נישואים עם המתים אפשריים רק אם יש ראיות חד משמעיות שהמנוח רצה להתחתן עם האדם המבקש לשאתו, כאשר עוד היה בין החיים. החוק המשונה הוא עתיק יומין, והוא החל את דרכו בזמן מלחמת העולם הראשונה. בתקופה זו, הייתה נטייה די רחבה של נשים צעירות להתחתן עם בני זוגן, שמתו בזמן שירותם. השורה התחתונה היא, כי אם אין לכם אסמכתא לכך שהגופה רצתה אתכם כשהיה לה דופק, אז כדאי שתוותרו. או אולי תנסו לעשות סיאנס. 
4. שמות לתינוקות באישור ממשלתי בלבד: סקנדינביה
במדינות בסקנדינביה לוקחים בחומרה את נושא מתן השמות, כדי למנוע מהורים להתעלל בילדיהם ולקרוא להם בשמות הזויים כמו היטלר או ראש כרוב. בדנמרק, על פי "חוק השמות האישיים", הורים יכולים לבחור שם אך ורק מאלו המופיעים ברשימה אותה הם מקבלים, של כ-7,000 שמות, שאושרו מראש בידי הממשלה. אם הם בכל זאת מעוניינים בשם שאינו מופיע ברשימה, עליהם לבקש היתר מיוחד מהכנסייה הקרובה אליהם, ולאחר מכן השם מובא לבדיקת הממשלה.
 
5. אסור להגזים עם העודף: קנדה
קנדה אומנם נחשבת לאחת המדינות המנומסות ומסבירות הפנים בעולם, אך אפילו להם יש גבולות. על פי חוק מ-1985, בנקדה ישנה מכסה על כמות המטבעות שמותר להשתמש בהם במהלך העברה כספית. לא רק זאת, לצד שמקבל את הכסף שמורה הזכות לסרב לקבל אותו, אם הלקוח רוצה לשלם במספר במטבעות מעל המותר בחוק. זה אגב, חוק שיכול להיות ממש מצוין בישראל, והוא יעיל לשני הצדדים. דמיינו לעצמכם מדינה בה הקופאי של ארומה לא יוכל להחזיר לכם במטבעות שטר של מאה, או שהקשיש שעומד בתור לפניכם לא ישלוף מהארנק מטבעות של עשרות אגורות כדי לשלם על תכולת עגלת הקניות המלאה שלו. לו יהי!
6. נא לא לנעול כפכפי אצבע: האי קפרי
הקיץ כבר באופק, וזה בדיוק הזמן שאנשים ברחבי העולם, ובעיקר בישראל שולפים מן הארון את אסופת כפכפי האצבע המחרידים שלהם, מפלסטיק בשלל צבעים צעקניים. אך, יש מדינות או יותר נכון איים, שלא מוכנים לסבול את זה. באי כפרי למשל, שנחשב כיעד נופש פופולרי, אסור בכל תכלית האיסור לנעול כפכפי אצבע. אך זה לא מסתכם בזה, למעשה, אסור לנעול כל נעל מרעישה באשר היא. החוק מיועד בעיקר להגן על המקומיים, כדי שהתיירים לא יגיעו עם הכפכפים הרועמים שלהם ויפריעו את מנוחתם. שכן, תושבי האי מורגלים לשקט והשלווה.
כפכפי אצבע זה פשע. צילום  מסך: אינסטגרם
כפכפי אצבע זה פשע. צילום מסך: אינסטגרם

7. חל איסור על זוגות להיות דביקים בפומבי
אנשים שנמצאים בזוגיות, תהיה אופיה באשר היא, נוטים לעשות הרבה דברים מעצבנים, שהחמור שבהם הוא הפגנת חיבה בפומבי- נשיקות, מזמוזים חריגים אף סקס. בעוד בישראל למרבה הצער עדיין אין חוק נגד דביקות וולגרית זו, במדינות רבות בעולם אנשים כאלו צפויים לעונש כבד. ביוריקה, נבאדה, לדוגמה, יש חוק מאוד ספציפי לפיו לגבר עם שפם אסור לנשק אישה (לא ברור אם מותר לו במידה ואין לו שפם). באבולי, איטליה, התנשקות ברכב נוסע תעלה לכם כ-520 דולרים. ברכבות באוסטריה, לעומת זאת אותה עבירה בדיוק תעלה לפושעים הדביקים רק 50 דולרים. את החוק הזה אגב העבירו בגלל שנוסעים רבים התלוננו על זוגות מעצבנים בפני חברת רכבות מרכזית במדינה. ממשלת ישראל, לתשומת לבך.

8. כל הלועס מסטיק ייענש: סינגפור
מדובר ברפובליקה יפהפייה, שמעוניינת לשמור על נופיה כפי שהם, ואפשר לחלוטין להבין אותה. על מנת למנוע לכלוך מיותר וזוהמה, מאז 2004 נאסר בסינגפור על הפצה של מסטיקים באשר הם, וכן על שימוש במסטיק. העונש על סחר בלתי חוקי במסטיק יכול להגיע ל-70,000 דולרים, או עד שנתיים בכלא. מי שנתפס לועס מסטיק או יורק אותו על המדרכה עלול לקבל קנס של עד 1000 דולרים. אם אתם בכל זאת מתעקשים ללעוס מסטיק בסינגפור, תאלצו לקבל אישור רפואי מגורם מוסמך, שכן המדינה מאפשרת למי שזקוק לכך ללעוס מסטיק ניקוטין, או מסטיק שנועד למטרות דנטליות. בהקשר זה, בארץ צריך לעשות חוק האוסר על לעיסת מסטיק בפה פתוח ופיצוץ בלונים בעזרתו, בגלל שזה פשוט דוחה. הקנס יכול להיות אולי קטן יותר מסינגפור אך עדיין משמעותי. 

אל תלעסו מסטיק בסינגפור. צילום מסך: אינסטגרם
אל תלעסו מסטיק בסינגפור. צילום מסך: אינסטגרם
9. קנס על נהיגה מופרזת בסך 12.5 מיליון דולרים: פינלנד
פינלנד היא מדינה שלווה ושקטה, ואולי הסיבה היא מערכת אכיפה חמורה, לפחות בתחום עבירות התנועה. שלא כמו החקיקה הרופפת בישראל, קנסות על נהיגה במהירות מפורזת משוקללים לפי ההכנסה של העבריין, כך שככל שאדם מרוויח יותר מקבלים קנסות גבוהים יותר. ב-2002, אנסי ואנג'וקו, מנהל החברה הפינית נוקיה קיבל את מה שנחשב לקנס הגבוהה ביותר שהוטל אי פעם במדינה, על נסיעה במהירות מופרזת של 120 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש. זה אולי נשמע מוגזם, אך בסופו של יום מדובר בחוק שמציל את מי שרוצה לחיות. מי שמעוניין לנסוע מהר ולמות - בהצלחה, אך לא בקרבת בני אדם אחרים או בעלי חיים.
10. האכלת הומלסים אסורה בהחלט: ארה"ב
אמריקה היא אולי ארץ החופש והחופשיים, אבל אי אפשר לעשות שם מה שרוצים. בין היתר, ב-33 ערים בארה"ב חל איסור על האכלת הומלסים. החוק נועד לכאורה להגן על חסרי בית מפני אוכל מקולקל או לא נקי. ב-2014 ארנולד אבוט, בן 90 ששירת במלחמת העולם השנייה יחד עם שני אנשי דת, נעצרו בפורט לאודרדייל, פלורידה, על האכלת חסרי בית. למרות העובדה שאבוט האכיל את ההומלסים משך 23 שנים בכל יום, בגלל החוק החדש הוא ואנשי הדת נעצרו. לאחר ששוחרר, הוא חזר שוב על המעשה, אך הפעם השוטרים החליטו לחוס עליו ולא להענישו. העונש על האכלת הומלסים באחת מ-33 המדינות הוא עד 60 יום בכלא ו-500 דולרים קנס על כל פעם שהם הפרו את החוק.