ילדים יכולים להיות ברכה, או קוץ רציני בישבן, תלוי  את מי שואלים. בשנים האחרונות, בניגוד למה שנהוג לחשוב, עסקים רבים מבינים שילדים דווקא יגרמו להפסד כלכלי, ואם הם לא רוצים לפשוט את הרגל הם חייבים לערוך שינויים במדיניות שלהם.



בעלים של מסעדה איטלקית בצפון קרולינה בארה"ב החליט יום אחד שהגיעה קולה עד נפש, והוציא מדיניות חדשה, לפיה אסור לילדים בגילאים חמש ומטה להיכנס למסעדה שלו. פסקל קרוז, בעלי המסעדה Caruso,  החליט על הצעד הלא שגרתי הזה לאחר שלקוחות רבים התלוננו בפניו ובפני צוות העובדים שלו על כך שאינם מעוניינים לסעוד בחברת ילדים מרעישים, בכיינים ומלכלכים שמתנהגים בצורה מחרידה. 

לא בטוח האם פסקל ידע זאת בזמנו, אך בדיעבד זו הייתה ההחלטה העסקית הטובה ביתור עבור העסק שלו. לפני הטלת המדיניות החדשה, המסעדה נכלה הפסדים כלכליים כבדים, עם סיכוי לכך שחלק מהם נגרם בשל לקוחות שלא רצו לסעוד לצד יצורים בלתי ממושמעים. אך כעת, בעקבות ההחלטה החדשה, לקוחות רבים הביעו את שביעות רצונם בפני עובדי המסעדה, ומספר ההזמנות היומית שלה עלה מ-50 ל-80.

"החרמת ילדים  תמיד הייתה נושא שעלה בתעשייה הזו וכל בעל מסעדה אומר 'הלוואי שהייתי יכול לעשות זאת'", אמר קרוזו, בעצמו אב לשניים. "אנשים לא מעוניינים להגיע ולהוציא כסף על ארוחה טובה ועל ערב מחוץ לבית, כשיש כל הזמן אוכל על הרצפה, מכשירי טלפון קולניים שנועדו לבדר את הילדים, וילדים קטנים צורחים. זאת הייתה ההחלטה הנכונה עבור העסק שלי". 
המסעדה המפוארת מבפנים. צילום מסך
המסעדה המפוארת מבפנים. צילום מסך

מנהל במסעדה, יושי נאנז , אמר שבאחד המקרים ילדה השתמשה באייפד בווליום מאוד גבוה, אך ההורים סירבו להחליש אותו. "בסופו של דבר נאלצנו לבקש מהם לעזוב", סיפר. "הם היו נסערים, אבל לא היה נראה שאכפת להם מה שאר הסועדים חשבו. ניסינו להיות נחמדים בנוגע למצב, אבל אנו כאן לכדי לדאוג ללוקחות שלנו ואנחנו לא יכולים להגיד להורים איך לגדל את הילדים שלהם".

via GIPHY

המדיניות החדשה עוררה מחלוקת ציבורית, ואומנם היא שימחה את רוב לקוחות המסעדה וכן שיפרה את מצבה הכלכלי, אך לא כולם היו מרוצים מהמצב. לאחר ההצהרה הדרמטית, רבים פנו לרשתות החברתיות להביע דעתם בנושא. איש אחד כתב שהוא בטוח יבקר במסעדה כעת כשאין סכנה שיהיו ילדים מרעישים שיפריעו לארוחה שלו. 
אדם אחר בשם דונאלד לי צ'קלס כתב בפייסבוק: "אני תומך במסעדה. אף אחד לא מכריח אתכם ללכת לשם- זו זכותו של הבעלים, תתגברו על זה". כאמור היו גם מי שלא קיבלו את המדיניות החדשה בברכה, והיו אף הורים שטענו שמדובר באפליה על רקע גיל . איש אחד אף הציע שיהיה אזור נפרד למבוגרים מעצבנים.
 
תהיה דעתם של האנשים אשר תהיה, על פי העובדות בשטח המסעדה הרוויחה רבות מהמדיניות הזו. למעשה, אולי כדאי לבעליה להיות אמיץ ולשקול על איסור מוחלט של ילדים בשטחה. מי יודע, אולי במקרה כזה הרווחים של המסעדה יגדלו עוד יותר.