נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא בין האישים הצבעוניים ביותר בזירה הפוליטית, אך עובדה זו מתנגשת עם הרצינות התהומית שלו והמחסור שלו בחוש הומור. הוא גם אדם עם לו"ז מאוד עמוס, אך כשהוא לא עסוק בלהיות נשיא, הוא נוהג להעביר את הזמן בהתערטלות פומבית ללא חולצה, רכיבה על סוסים והיעלבות מהעלבות ברשת.

בשבוע שעבר, הוסיף משרד המשפטים הרוסי תמונה של פוטין כליצן גיי ל"רשימת התמונות האסורות שלו", והותיר המוני אנשים מאוכזבים וללא מם משעשע במיוחד. כמו כן, בחברות החדשות ברוסיה מתקשים להבין באיזה מהממים של פוטין כליצן גיי מדובר, כיוון שיש כל כל הרבה גרסאות שלו. או אולי מדובר בכולם? אולי הגזרה תהיה פחות קשה, אם אפשר להשתמש בחלק מהגרסאות.

האיסור הגיע בעקבות מם של פוטין שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, ברוסיה ומחוצה לה. המם המשעשע, שבגרסאות שונות שלו נכתב על מצחו של פוטין "הפסיקו את ההומופוביה", החל דרכו ב-2013, לאחר שהממשל הרוסי אסר על שימוש ב"תעמולה מינית לא מסורתית". 
זה לא היה כך מן ההתחלה, אך המם צבר תאוצה ככל שהממשל הרוסי החמיר את האיסורים שלו על חופש הביטוי ועל מה שכינה "מיעוטים מיניים".

האיסור המשונה הוחל, לטענת משרד המשפטים הרוסי, כיוון שהממים מציגים את פוטין כבעל "נטייה מינית בלתי תקינה לכאורה"(כלומר, גיי).  על פי  Radio Free Europe, משרד המשפטים ביסס את האיסור על פסק הדין של אדם בשם אלכסנדר, שהועמד לדין באשמת הפצת חומרי שנאה, על ידי שימוש בממים של פוטין כ-גיי והפצתם בVkontakte,(המקבילה הרוסית של פייסבוק). 

אומנם יש סבירות גבוהה שמי שביקש שיעלבו בו בפומבי הוא פוטין עצמו,  אבל ברוסיה מתעקשים שהנשיא כלל לא מוטרד משטויות כאלו. על פי אתר החדשות הרוסי tass, מזכיר העיתונות של הקרמלין, דמיטרי פסקוב טען כי "שנים של ניסיון בעבודה העניקו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין את הכישורים והיכולת לנער מעליו תקריות בלתי פוסקות של וולגריות שהושלכו לעברו מהמרחב הציבורי. כנשיא, יתכן שהוא חש בעקיצה, אך כאדם הוא למד לפני זמן רב להיות חסין בפני הפגנות וולגריות אלו". לא ידוע אם זה נכון או לא, אך חשוב לקחת את מה שנאמר בערבון מוגבל, והרי בכל זאת מדובר ברשת חדשות שמנוהלת בידי המדינה. 

via GIPHY