קבוצת תלמידי תיכון בקנזס הוכיחה כי עיתונות חוקרת, רצינית ויעילה יכולה להתחיל גם בגיל צעיר, כאשר גרמו להתפטרותה של המנהלת החדשה של בית הספר פחות מחודש לאחר שנכנסה לתפקידה. התלמידים חשפו כי התארים האקדמיים שלה הגיעו ממוסד בלתי מוכר והטילו ספק בקורות החיים המקצועיים שלה.



בחודש שעבר הודיעה מועצת החינוך של פיטסבורג שבדרום־מזרח קנזס כי איימי רוברטסון נבחרה לנהל את התיכון המקומי. חברי המועצה המחוזית שיבחו את רוברטסון על "עשרות שנים של ניסיון בתחום החינוך" וציינו כי היא עמדה בראש חברת ייעוץ חינוכית "שבה השיגה ניסיון של מנהיגות וניהול שווה ערך למנהלן של בניין או מפקחת".



אולם כאשר התלמידים בצוות עיתון בית הספר, "בוסטר רידוקס", החלו לבחון את עברה של המנהלת המיועדת, הם גילו בחיפוש באינטרנט כתבות על בית ספר לאנגלית בדובאי שקשור לרוברטסון ואשר הרשויות באיחוד האמירויות החליטו להשהות את הרישיון שלו והאשימו את רוברטסון כי אין לה אישור לשמש בתפקיד המנהלת.




"נורה אדומה"



"זה הדליק נורה אדומה", אמרה התלמידה מאדי באדן (17). "אם תלמידים יכולים לחשוף את זה, אני רוצה לדעת למה מבוגרים לא בדקו את העניין". "היא עמדה להיות המנהלת של בית הספר שלנו ורצינו להיות בטוחים שהיא מתאימה ושיש לה הסמכה מתאימה", הוסיפה טרינה פול, עורכת העיתון.



מנהלת בית הספר שאולצה להתפטר. צילום: טוויטר
מנהלת בית הספר שאולצה להתפטר. צילום: טוויטר




בעקבות החשיפה החל תחקיר מקיף על עברה של רוברטסון, ובין השאר התגלה כי האתר של אוניברסיטת קורלינס, שממנה השיגה המנהלת את התואר השני ואת הדוקטורט שלה, לא פעיל. גם במשרד החינוך האמריקאי לא היו יכולים לאשר שהאוניברסיטה אכן קיימת וכתבות עיתונאיות טענו כי מדובר במוסד פיקטיבי להענקת תארים.



על אף שרוברטסון טענה כי כל התארים שלה קיבלו אישור ממשלתי וכי לא היו בעיות עם אוניברסיטת קורלינס, היא הודיעה כי החליטה לוותר על התפקיד היוקרתי של מנהלת התיכון בעקבות התחקיר.