רבים מאיתנו חוששים מנסיעה במוניות, ולאו דווקא בשל המחיר המופרז. מי לא נכלא לסיטואציה המפחידה הזו, בה אתם נכנסים למונית לאחר שלא מצאתם דרך אחרת להתנייד, והנהג לא מפסיק לדבר, כמו תוכנה שנתקעה. גם אם תעמידו פנים שאתם לא מבינים עברית, או חירשים, זה לא יעזור, הוא ינסה לדבר אתכם בשפה אחרת ובצורה די עילגת, או לדבר אתכם בשפת הסימנים. אלא אם כן תגידו לו במפורש שאתם לא מעוניינים לדבר, מה שיגרום לאיש הדברן וה"רגיש" להיעלב, אין דרך לצאת מזה. 
 
אומנם יש אנשים מוזרים שאוהבים את זה או אדישים לכך, אך רובינו רוצים שנהג המונית יניח לנו לנפשנו. בדיוק עבור זה המציאו ביפן רעיון גאוני, "מוניות שקטות". חברת המוניות היפנית מיאקו, שפועלת בעיקר באזור קיוטו ביפן, החליטה לייעד מספר מן המוניות שלה עבור מטרה זו בדיוק. למען הטל ספק וכדי שלא יהיו אי הבנות, במוניות הללו ישנו שלט על גב המושבים בו כתוב, שמלבד ברכת שלום וכן אישור היעד הרצוי, הנהג לא ידבר איתכם, אלא אם כן תבקשו ממנו כמובן.
שירות מוניות חדש עבור מי שרוצה שקט ושלווה. צילום מסך דרך יוטיוב
שירות מוניות חדש עבור מי שרוצה שקט ושלווה. צילום מסך דרך יוטיוב


"השירות הזה נמצא כעת בניסוי, במטרה ליצור במונית את האווירה הנוחה ביותר עבור הנוסעים על ידי הגבלת הדיבור של הנהג", נמסר מפי חברת המוניות מאיוקו. אומנם במוניות הרגילות שלה אין לחברה מדיניות לגבי נהגים פטפטנים, אך, הם ככל הנראה הבינו את הפוטנציאל במתן שירות כזה, עבור נוסעים שרוצים שקט ושלווה.

אם במקרה נוסע שמשתמש ב"מונית שקטה" כן מעוניין בסמול-טוק עם נהג המונית, הנהג רשאי לדבר איתו רק לאחר שהנוסע פנה אליו. קשה להבין מי ירצה לנסוע במונית רגילה עם נהג דברן, אך נכון לעכשיו "המוניות השקטות" נמצאות בשלב הניסיוני, ומפועלות חמש מהן באזור קיוטו. השירות החל באמצע חודש מרץ, ובשלב זה החברה מנסה לבדוק את תגובת הלקוחות, ואז תחליט האם להרחיב את השירות או להפסיקו.
 

via GIPHY

כל עוד המחיר זהה לזו של מונית רגילה, ובמידה והמוניות יופעלו בכל מקום, קשה לראות מצב בו אנשים ירצו להמשיך להשתמש ב"מוניות רגילות". הלוואי ושירות כזה יגיע גם לארץ. דווקא במדינה כשלנו, בה אנשים כופים שיחה האחד על השני, בייחוד נהגי מוניות, נראה שמדובר בשירות שהוא בגדר חובה.