לרוב אלכוהול ועבודה לא הולכים יחד, וכשצורכים את האחד יש צורך להתקשר לשני ולהגיד שאתם "חולים", רק אל תתבלבלו בין השניים- זה יהיה ממש מביך אם תתקשרו לפאב ותגידו שאתם חולים, ותבואו שיכורים לעבודה. מקומות עבודה ולצידם גם מוסדות לימודים לא מעוניינים בזומבים מבית כעובדים, ובצדק. אך בעוד כל זה נכון עבור רוב מקומות העבודה, ישנו מקום אחד בקצה העולם בו חושבים קצת אחרת.



חברת ההייטק, Technomobile, הממוקמת בשכונת מינאמי איומה, במרכז טוקיו, יפן, רוצה שהעובדים שלה יהיו שיכורים בעבודה. אוקי, לא בדיוק אבל  היא כן מציעה למעוניינים להשתתף ב"התמחות בירה", עבור בעלי רקע בתכנות. אומנם זה לא מחייב, אך יש הרבה מקצועות בהן נדרשת תקופת התמחות, וגם במידה ולא, זו הזדמנות מצוינת לצבור ניסיון בתחום בו רוצים לפתח קריירה. אך בניגוד למקומות עבודה רגילים, החברה היפנית, מציעה ואף דורשת כי המתמחים שלה יאחזו בבירה ביד אחת תוך כדי ביצוע משימות פיתוח ביד השנייה.

tcmobile התמחות בירה. צילום מסך
tcmobile התמחות בירה. צילום מסך

  

המטרה בשילוב בלתי שגרתי זה בין אלכוהול לעבודה, לדברי Technomobile, היא "להסיר מהדרך מתח על ידי שתיית בירה, ולתת למתמחים להתנסות בסביבת העבודה בחברה ולראות אם הם מתאימים לתפקיד".  כמו בהרבה מקרים בתחום ההייטק לא נדרש רקע לימודים פורמלי, אך על המועמדים להיות בני 25 ומעלה, ובעלי לפחות שנת ניסיון ורקע, גם אם בלתי פורמלי, בתחום התכנות. בנוסף לבירה, בסוף ההתמחות תקבלו גם מתנה למזכרת. החברה לא מציינת מה היא אותה מתנה, אך אם הם ממשיכים באותו הקו יתכן שמדובר באלכוהול

זה כמעט נשמע כמו המקום המושלם להעביר בו את תקופת ההתמחות ואולי אף לעבוד בו בעתיד, אך לכל דבר טוב יש גם חסרונות. החברה אומנם "דורשת" מעובדיה לשתות בירה בעבודה, אך יש הגבלה על כמות הבירה, אם מטעמי תקציב או מתוך חוסר רצון שהמתמחים ישתכרו לחלוטין בעבודה. כמו כן מדובר בתקופה קצרה מאוד, וההתמחות נערכת בין התאריכים ה22 ל23 באפריל, בין 1 בצהריים עד שש בערב.

via GIPHY

אומנם זה לא נאמר באופן ישיר, אך כל חברה שמגייסת מתמחים, מקווה שלפחות אחד מהם אם לא יותר יהפוך לעובד מן המניין עבורם, ולא "יברח אל המתחרים". גם הבירה כ"תנאי" להשתתפות בהתמחות ומשך הזמן הקצר בה היא נערכת נראת כמו קריצה לצעירים, וכתהליך גיוס מזורז של מתכנתים רעננים ומלאי מרץ. כעת נותר לבעלי החברה היפנית המשונה לקוות שהם ימשכו את הקהל הנכון, ולא רק מחפשי בירה חינם או אלכוהוליסטים. לחיים!