יש הרבה דברים מהותיים שצריך לשנות במדינה שלנו, כמו למשל השמדת הפסל הכעור של אגם שמתוכנן לחזור לכיכר דיזינגוף, הורדת מחירי הפיצה וכן תדמית חדשה לעיר פ"ת. אך החשוב מכל, הוא ללא ספק הפיכת הסמים הקלים לחוקיים. כי מדינה שמעשנת ביחד היא מדינה שלא זוכרת איזו שנה זאת כשהיא קמה בבוקר. בינתיים נוכל לפחות להתנחם בזה שבמדינות אחרות בעולם מראים יותר פתיחות לנושא. 



אמנם ממבט ראשון לא נראה שיש קשר בין השניים, אך בקליפורניה, ארה"ב, הקשר בין צריכת מריחואנה לבין דת הולך וגובר, לכאורה. קבוצת נזירות מקליפורניה בשם Sisters of the Valley בעיר מרס, קליפורניה. בשיתוף פעולה עם נזירות המכונות עצמן weed sisters מספקות כעת גראס לנזקקים ברחבי המדינה, והן מתכננות להתרחב לשווקים אחרים.  "הנזירות קנאביס", שחברו לאחרונה למנזר בקליפורניה, יצאו במשימה חדשה וחתרנית למדי. ראשית, עצם הקיום שלהם הוא סתירה רצינית לועג לדת (וזה מצוין), שכן הן אינם מאמינות לדבריהן באף דת, אך לא רק זאת הן אף מתנגדות לממש טראפ ותומכות נלהבות בפמיניזם.
 
מנזר לא דתי. צילום: רויטרס
מנזר לא דתי. צילום: רויטרס

  
המטרה שלהם, יחד עם המנזר אליו הן חברו, הוא להעצים נשים באמצעות מוצרי הקנאביס שלהן. שתי הנזירות, כריסטין מיוסן, 57, ואינדיאה דלגדו (הידועות בשמות האחיות קייט ואיבי). יחד עם האחיות במנזר, הן מהוות קבוצה של 7 נשים קשוחות וחזקות, שאינן מפחדות מהנשיא החדש, שכזכור, הביע את התנגדותו הרבה לחומרים נרקוטיים, לצד החומרים הירקרקים הללו. זה לא מפריע להן להמשיך ולמכור את הקנאביס שלהן כרגיל, אלא להפך, זה גרם להן לרצות להרחיב את השירות שלהן מה שהן עושות בימי אלו והן עושות הון- בשנה שעברה, הנזירות הרוויחו כ-750,000 דולרים ממכירת קנאביס, הסכום הגבוה ביתור שהרוויחו מאז התחילו בכך ב-2015
 
אז אפשר לומר שההצלחה שלהן היא בעצם בזכות טראמפ, שלטענתן העצים את המוטיבציה שלהן. "מה שטראמפ עשה עבורנו, הוא שם אש מתחת לישבנים שלנו ולהשיק את את המוצרים שלנו בעוד מדינה", אמרה האחות קייט. "התגובה שלנו לטראמפ היא קנדה". נכון לעכשיו, האחיות הסטלניות משווקת את מוצריהן לקנדה דרך האינטרנט, והן מקוות להרחיב את השירות ולהשיק את עצמן בצורה רחבה יותר בתוך חודשיים. 
השילוש הקדוש מבחינתן הוא צמח המריחואנה. צילום: רויטרס
השילוש הקדוש מבחינתן הוא צמח המריחואנה. צילום: רויטרס

האחות קייט, אימצה את "דמות"  הנזירה בעקבות המחאה בוולסטריט ב2011, שם התלבשה כנזירה קתולית, ומאז הכל היסטוריה. לקייט ולשאר החבורה הסטלנית היה חשוב להדגיש שלמרות הכינוי, המסדר של שבע הנשים אינו שייך לאף מסדר דתי באשר הוא. "אנחנו נגד דת, כך שאיננו דת... אנחנו חוזרות לפרקטיקות שקדמו לנצרות", אמרה האחות קייט, 58.
מתנגדות לדת ולטראמפ. צילום: רויטרס
מתנגדות לדת ולטראמפ. צילום: רויטרס

היה ניתן לחשוב שהחיבור שעשו בין דת לבין סמים יקים עליהן את כל הממסד הדתי הקתולי בארה"ב, אך לדברי האחות הסטלנית קייט הן קיבלו רק מעט ביקורת. "קיבלנו כמה שיחות זועמות אבל, אחרי הכל, הקתולים מבינים מה אנו עושים".  הן אף הרחיקו לכת ואמרו כי השילוש הקדוש שלהן הוא צמח המריחואנה, בייחוד קנבוס. מדובר בזן מריחואנה עם רמות נמוכות של THC, החומר הפסיכואקטיבי בצמח. האחיות הופכות את הקנבוס למשחות מבוססות קנביס, שלדבריהן משפרות את הבריאות של המשתמשים.
"האחות מארי ג'יין. צילום: רויטרס
"האחות מארי ג'יין. צילום: רויטרס

 נכון לעכשיו, מעל 12 מדינות בארה"ב  אישרו שימוש בקנביס רפואי, אך כל שימוש אחר לסם עדיין אינו חוקי. בקליפורניה קנאביס רפואי הותר לשימוש בנובמבר 2016, ובינתיים בישראל אנשים נאלצים לעשן בסתר. אז אולי הגיע הזמן להקים בית כנסת לקנאביס "רפואי"?