המחשבה על אוכל מטוסים תעביר צמרמורת בכל אדם שפוי, למעט אותם אנשים חולניים שמתים על האוכל המוגש בשחקים וטסים רק כדי לקבל עוד מנה. בשל הסלידה של רוב הציבור מאוכל כזה, זה מפתיע לשמוע שבלונדון קמה מסעדה בה מגישים אוכל מטוסים בלבד, אך הדברים אינם כפי שהם נראים. המסעדה החדשה היא מסעדת פופ-אפ הממוקמת במרכז הסוהו בלונדון, והיא פרי שיתוף פעולה של חברת התעופה ניו-זילנד אירליינס והשף האוסטרלי פיטר גורדון.

באי המסעדה, ששמה This Is How We Fly, עד כה שיבחו את האוכל וטענו שהוא מאוד טעים, כך שלא נראה שחברת התעופה שמרה על מתכון האוכל הרע המסורתי שמגישים במטוסים. כל זה לא הפריע לקונספט יוצא הדופן, ומעבר ל"אוכל המטוסים", המסעדה גם מעוצבת כמטוס מרווח, בה אפשר לשבת ומי שמתחשק לו יכול גם לתפוס תנומה בכיסאות המיועדים לכך, ואף לקבל שמיכה וכרית.

מסעדת הפופ-אפ בלונדון. טוויטר
מסעדת הפופ-אפ בלונדון. טוויטר


המסעדה נפתחה לאחר שסקר שנערך בבריטניה הראה, באופן לא מפתיע, שרוב האנשים במדינה לא סובלים אוכל של מטוסים. הנה עוד דבר שיש לנו במשותף עם הבריטים. המטרה של היוזמה היא כמובן לגרום לאנשים לשנות את דעתם על האוכל המוגש בשחקים, וכמובן מהווה פרסומת לחברת התעופה ושף הבית.  "כשאתה יושב במטוס אתה רוצה אוכל עם מרכיבים טריים וטקסטורה מעולה שתעיר את בלוטות הטעם שלך ובאמת תרגש אותך", אמר גורדון."האוכל שמוגש בניוזילנד אירליין מכיל את המרכיבים המשובחים, והטריים ביותר שפשוט מתפוצצים מטעם". 

אפשר גם לישון שם, ממש כמו על מטוס רק עם יותר מקום.טוויטר
אפשר גם לישון שם, ממש כמו על מטוס רק עם יותר מקום.טוויטר


בעוד נראה שלשף יש יחסים קצת סוטים עם אוכל, האמירה הזאת הגיעה בעקבות תוצאות הסקר בו השתתפו כ-1000 גברים ונשים מבריטניה. בסקר נמצא שמחצית האנשים היו נהנים מאוכל מטוסים אם היה טרי, כרבע טענו שהיו רוצים לראות תפריט רחב יותר וכחמישית אמרו שאם התפריט היה מורכב בידי שף זה היה גורם לאוכל מטוסים להיות יותר אכיל. כמחצית ממשתתפי הסקר אמרו שאין שום סיכוי שאוכל מטוסים יוכל להתחרות באוכל של מסעדה, וקשה להאשים אותם.

זה הוא כנראה אוכל המטוסים האיכותי ביותר. טוויטר
זה הוא כנראה אוכל המטוסים האיכותי ביותר. טוויטר


טענה נוספת שהגיעה מרוב המשתתפים בסקר היא שהאוכל נראה די דוחה, הוא לא טרי ומגיע במנות קטנות מידי. ג'ו קופסטיק, מנכ"ל חברת התעופה באירופה אמר ש"הממצאים של הסקר מעניינים אבל אני חושד שהם (האנשים) פשוט לא טסו בחברה שלנו. טיסה צריכה להיות מהנה, לא נסבלת!". 

אילו אוכל המטוסים היה איכותי למראה כמו במסעדה הזו. פייסבוק
אילו אוכל המטוסים היה איכותי למראה כמו במסעדה הזו. פייסבוק



לאחר בדיקת דעת הקהל על אוכל מטוסים, נשאלו הלקוחות של המסעדה לגבי איכות האוכל. "לא האמנתי -האוכל היה טעים מאוד וכנראה בשווי של מה שהייתי משלם במסעדה", סיפר אחד הסועדים, ואחר אמר, "במלוא הכנות מעולם לא חשבתי שאוכל מטוסים יכול להיות כל כך טוב".



אוכל המטוסים היקר ביותר. טוויטר
אוכל המטוסים היקר ביותר. טוויטר


אומנם הכל נראה ממש יפה ואולי אפילו טעים, אבל כמובן שחשוב לזכור שמדובר בפרסומת והיא ממש לא סמויה. בנוסף לכך, ספק אם האיכות של האוכל בחברת התעופה באמת זהה באיכותו לזה שבמסעדה הזמנית. מדובר במהלך שיווקי מעניין, וימים יגידו עם הוא הצליח לחברת התעופה ולשף.



אומרים שהאוכל שם טעים יותר מאוכל מטוסים. טוויטר
אומרים שהאוכל שם טעים יותר מאוכל מטוסים. טוויטר



למרות המאמצים, נראה שעדיף לאכול לפני שעולים למטוס, ואם זו טיסה ארוכה אז לקנות המון אוכל שיספיק לכל אורכה. אלא אם כן אתם מהאנשים המוזרים האלו שאוהבים אוכל מטוסים.