נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידוע כחובב של קולה ואף צייץ על כך מספר פעמים בעבר. כעת מתברר שהוא לקח את האהבה הזו צעד אחד קדימה - והכפתור האדום הקטן המונח על שולחנו משמש להזמנת כוס קולה קרירה לחדר הסגלגל.



"אנשים נלחצים כשאני לוחץ על הכפתור הזה", סיפר טראמפ בראיון לפייננשל טיימס. הוא הדגים את השימוש בכפתור לכתבים שראיינו אותו, וברגע שלחץ עליו הגיע עובד הבית הלבן לחדר, כשהוא מחזיק כוס קולה.




מטרת השימוש בלחצן היא קריאה לאיש צוות מהבית הלבן להגיע לחדר שבו הנשיא נמצא. הכפתור נייד והוא יכול לקחת את הכפתור עימו לחדרים בהם הוא נמצא. הנשיא לשעבר ברק אובמה תועד בפגישות בזמן שהכפתור מונח לצידו.



הכפתור האדום של דונלד טראמפ. צילום מסך מתוך טוויטר



מאז כניסתו לתפקיד בינואר האחרון, התמודד טראמפ עם סוגיות רבות בהן ההתחמשות הגרעינית של קוריאה הצפונית. בסוף השבוע האחרון הוא אמר בראיון כי "ייתכן סכסוך גדול עם קוריאה הצפונית סביב תוכנית הגרעין והטילים שלה, אך אני מעדיף פתרון דיפלומטי לסכסוך". הוא הוסיף בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, שנערך לקראת ציון מאה ימים לכהונתו: "יש בהחלט סיכוי שנגיע בסופו של דבר לקונפליקט מרכזי גדול מאוד עם קוריאה הצפונית".



עם זאת, אמר טראמפ, כי הוא רוצה לפתור את המשבר בפתרון שלום, נתיב שבו הוא וממשלתו מדגישים על ידי הכנת מגוון של סנקציות כלכליות חדשות, זאת מבלי להוריד את האופציה הצבאית מהשולחן. "היינו שמחים לפתור דברים בצורה דיפלומטית, אבל זה מאוד קשה", אמר.