כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם - מהחיים, מהשגרה האפרורית והמשעממת ומעצמנו. לצאת לחופש זו הדרך שלנו להוציא אצבע משולשת לכל מי שתקוע בחיי היומיום, להעלות תמונות מעוררות קנאה לפייסבוק, ואז לחזור מדוכאים כי נגמר, ולחטוף מבטים זועמים ממי שתקענו להם אצבע. כמובן שעדיף לנפוש בחו"ל, אלא אם אתם דונלד טראמפ ויש לכם בתים בכל מדינה. כשנופשים - צריך מלון ועדיף שיהיה כמה שיותר מפואר ומפנק.

השילוב בין שבירת השגרה, ליציאה במטרה לבלות מכניסים אותנו כמעט באופן אוטומטי למצב של רוגע. כבר ידוע על היתרונות הבריאותיים הרבים שיש לנופש, אך כעת מסתבר שזה גם טוב לזוגיות, או לפחות כך גורסים המדענים. על פי מחקר חדש של הפסיכותראפיסטית איאן קארנר והפסיכולוגית איימי מיז, אם אתם רוצים לשפר את חיי המין שלכם, כדאי לכם להזמין חדר במלון. על פי המחקר, העובדה שמדובר במקום חדש וזר גורמת לנו לריגוש ומעלה את רמת הדופמין, אותו מוליך עצבי שיש לו חלק מרכזי במערכת החיזוק והתגמול במוח, אותו אזור בו נוצרות תחושות כגון עונג והנאה. 

 

מערכת זו משפיעה על ההתנהגות בכך שהיא "מחזקת" התנהגויות מסוימות ומגדילה את הסיכוי שיחזרו על עצמן בעתיד. גורמים נוספים שיכולים להשפיע על עלייה ברמות דופמין יכולים להיות גם שוקולד, אלכוהול, מוזיקה (וגם קוקאין אך מומלץ לא לנסות).

העובדה שאנו יוצאים לחופשה כבר מכניסה אותנו למצב אחר, אנו מקשרים אותה מיד עם האסקפיזם הצפוי מהשגרה היומיומית, מה שתורם לעליית אותו חומר האחראי על תחושות ההנאה שלנו. כל אלו כמובן עוזרים להיכנס למצב הרוח הנכון, הרומנטי.

via GIPHY

חופשה היא בעצם אסקפיזם מכל או לפחות רוב מה שמוכר לנו, אנו כאילו נכנסים לרגע לעולם מקביל, טוב יותר, בו הכל מעוצב כך שנהנה. חדר מלון כמובן אכן מעוצב לרוב כך שיגרה את החושים שלנו - מיטות גדולות ורכות, תאורה נעימה וסביבה שקטה. כשאנחנו בחופשה אנו גם לא צריכים להחליף סדין או לסדר ולנקות, יש מישהו שעושה זאת בשבילנו.

חופשה במלון בחו"ל גורמת להכל להיות מושלם. לפחות עד שחוזרים חזרה בטיסת אל על עמוסה יתר על המידה עם ילדים צווחים, ישראלים רועשים ודיילים חמוצי פנים. כל אלו אגב, אם יעשה עליהם מחקר, וודאי יימצאו כמורידים ואף מעלימים את אותו דופמין רצוי ונחשק. במילים אחרות, אם אתם רוצים סקס טוב טוסו למלון בחו"ל.