מי מאיתנו שאוהבים חריף יודעים שאף פעם אין דבר כזה חריף מידי, גם אם הדבר יוביל אותנו לחדר מיון כי אכלנו קילו ווסאבי בבת אחת. אבל אם נדמה לכם שמה שאתם מכירים עכשיו נחשב חריף, כנראה לא פגשתם בצ'ילי הקטן הבריטי הזה, המכונה בשם המתאים "נשיפת דרקון".

הפלפל הקטלני, פותח בידי השף מייק סמית', 53, מהעיר אסאפ, צפון ווילס, בעזרת מדענים מאוניברסיטת נוטינגהם, ונחשב לאחד החריפים בעולם. יחד עם החוקרים, גידל סמית' את הירק הקטלני במהלך שבע השנים האחרונות. על פי המדדים של החוקרים, החריפות של הפלפל הדרקוני עומדת על 2.48, בסולם סקוביל, שהוא סולם מדידה למידת חריפותם של פלפלים חריפים, על פי תכולת הקפסאיצין שבהם. קפסאיצין היא תרכובת כימית שמגרה את קצות העצבים של העור, מספר יחידות חום מציין את מידת נוכחות הקפסאיצין.

בין אם יזכה להיכנס לשיאי הגינס ובין אם לא, דבר אחד בטוח - מדובר בנשק קטלני למדי. למעשה, הוא כל כך חזק, עד שהוא עלול לגרום למי שאוכל ממנו להלם אנפילקטי. "זה לא נוסה אוראלית. ניסיתי אותו על קצה הלשון שלי וזה פשוט שרף ושרף. ירקתי את זה תוך עשר שניות", אמר סמית. "עוצמת החריפות רק הולכת וגדלה".


הפלפל החריף בעולם? סמית מקווה לשבור שיא  גינס
הפלפל החריף בעולם? סמית מקווה לשבור שיא גינס

 
 התקווה של סמית היא שהנשק הקטלני  שפיתח ייכנס לספר השיאים של גינס, אך יש לו תחרות קשה. אומנם הפלפל החריף ביותר בעולם כעת, Carolina Reaper 2, עומד "רק" על  2.2 בסולם סקוביל, אבל על מנת לזכות להיכנס לספר השיאים יש צורך לעמוד בסטנדרטים מאוד נוקשים, וכן השופטים ירצו לוודא שהמדידות של סמית' והחוקרים אכן מדויקות. בנוסף לכך, מעבר לפלפלים החריפים בעולם שנכנסו לספר השיאים, קיימים פלפלים  קטלניים שלא נכנסו, אך נאמר כי עוצמת החריפות שלהם נמדדה ב-3 ומעלה בסולם סקוביל.
 
נועד לשמש כחומר הרדמה חלופי. צילום מסך
נועד לשמש כחומר הרדמה חלופי. צילום מסך

מעבר לכך שהירק הקטנטן הזה יכול לגרום להרבה מאוד נזק ואף למוות, במקור הוא פותח כדי להוות אלטרנטיבה לחומרים מרדימים סטנדרטיים, שכן השמנים שיוצאים ממנו כה חזקים עד שהם יכולים לגרום לקהות תחושה בעור. "הפלפל פותח כי יש הרבה אנשים שאלרגיים לחומרים מרדימים, ואת הפלפל אפשר לשים על העור בגלל שהוא כה חזק עד שהוא מקהה את התחושה שלו", סיפר סמית.  אם המוצר אכן יאושר לשימוש, הוא יוכל לעזור למדינות מתפתחות שלא יכולות להרשות לעצמן לרכוש חומרי הרדמה של ענקיות חברות התרופות.
 
 בינתיים, אנחנו נסתפק בפלפלים חריפים מסוג אחר, שככל הידוע לא גורמים לנזקים בריאותיים כלשהם.