רבים מפחדים מנחשים ורואים בהם את הסיוט הכי גדול שלהם, ובאופן כללי יצא להם שם רע של זוחל שיש לפחד מפניו, ממש כמו מערסים ומקפה ומאפה בארומה. אך בפועל, נחשים הם יצורים לא מזיקים, והם יתקפו רק אם יחושו סכנה מהותית לחייהם. אי לכך, לצד אלו שינסו לעלות על עץ ויכשלו כשיראו אותם, ישנם לא מעט אנשים שאוהבים אותם ואף יסכנו את חייהם כדי להציל את הזוחלים הללו.


לאחרונה בפרו, אנשים מדהימים ואוהבים חיות עשו דבר כזה בדיוק, ונחלצו לעזרתו של נחש במצוקה. לאחר שקיבלו התראה מתושב מקומי, עובדים ברשות מקומית לאיכות הסביבה בפרו מיהרו אל חוות דגים במחוז מוראלס, כדי לעזור לנחש לכוד. על פי ה על פי חדשות nbclosangeles, גופו של הנחש, אנקונדה שגודלו מעל חמישה מטרים, נלכד בחלקו בתוך צינור פלסטיק בברכה בחווה.
 



לשמחתנו הרבה האירוע המשמח תועד, והועלה לרשת, ובסרטון נראה מבצע החילוץ במלואו. כפי שניתן לראות מן הוידאו, עובדי הרשות שהגיעו למקום מיהרו להוציא אותו ממצב הביש אליו נקלע, ובעזרת חבל שקשרו לזנבו משכו אותו יחד עם הצינור מחוץ לבריכת המים בה נמצא. לאחר מכן, הצוות המסור סחבו אותו יחד עם הצינור אל עבר הדשא וחילצו אותו מגוף הפלסטיק ההרסני. 


ככל הנראה מתוך טעמי ביטחון וכדי שלא יברח, העובדים הכניסו את האנקונדה האומלל לתוך שק, ולקחו אותו אל עבר ההיואלגה, שהוא יובל של נהר מרניון (אחד משני מקורות נהר האמזונס),  על מנת שיוכל לשחות משם אל עבר יערות סמוכים.

על פי העובדים שעסקו בחילוץ הזוחל הענק והכבד, למרות המצב אליו נקלע הוא לא נפגע באורח קשה, למעט מספר שריטות כתוצאה מניסיונותיו להיחלץ מן הצינור.