כלבים זו חיה מדהימה שלא רוצה מאיתנו דבר בתמורה, מלבד אהבה וכמובן אוכל. הם החברים הכי טובים שלנו ולעולם לא יפגעו בנו, לפחות לא בכוונה. אך למרבה הצער אי אפשר לומר את ההפך על מי שאמון על חייהם, הבעלים שלהם כמובן. אין יום שבו לא עולה לכותרות מקרה מזעזע נוסף של התעללות בכלב, ומקרה אחד הוא כבר יותר מידי.  



למרבה המזל, יש מי שדואגים לרווחתם של בעלי חיים מדהימים אלו, ומוודאים שיקבלו את החיים הכי טובים שניתן להציע להם, והרי זה מגיע להם. לאחרונה, צוות של ארגון צער בעלי חיים מאדינבורו סקוטלנד, נלחצו לעזרתו של כלב במצוקה, שבעליו כמעט פיטמו אותו למוות. הכלב, טייקו, קורגי מתוק חצי גזעי, היה כל כך שמן עד שכמעט לא היה מסוגל ללכת, וצעדים ספורים בלבד הספיקו כדי להותיר אותו חסר נשימה.  חייו ניצלו לאחר ששכן מודאג שהבחין בכלב התקשר לארגון, שהחרימו מיד את הכלב המסכן מבעליו. 


טייקו לפני הדיאטה.נראה כמו חבית. צילום מסך
טייקו לפני הדיאטה.נראה כמו חבית. צילום מסך



כאשר הגיע לטיפול בארגון , הווטרינרים במקום נדהמו מגודלו ואמרו שזה הכלב הכי שמן שראו אי פעם, ושהוא נראה יותר כמו כלב ים מאשר כלב "רגיל". 


כמובן שבראש ובראשונה, הצוות המסור דאג לדיאטה מסיבית עבור טייקו, וממשקל של 49.5 ק"ג, הוא הגיע למשקל היעד שלו, 12 ק"ג. 


היות ומדובר בעבירה חמורה והתעללות וודאית בבעל חיים, בעליו של טייקו, דניס ליץ', 60, הועמדה לדין בבית המשפט בסלקריק, סקוטלנד. התביעה בבית המשפט האשימה אותה בכך שלא סיפקה לטייקו תזונה ראויה, מה שגרם לו להיות בעל משקל עודף חמור. כמו כן היא הואשמה בכך שלא ניסתה לספק לו טיפול מתאים, גם כאשר הגיע למצב של חוסר יכולת תנועה ובעיות נשימה.

חתיך. טייקו לאחר שהשיל 38 קילוגרמים ממשקלו. צילום מסך
חתיך. טייקו לאחר שהשיל 38 קילוגרמים ממשקלו. צילום מסך



עבירות אלו נושאות עונש מרבי של עד 12 חודשי מאסר, כנס של 20,000 יורו או אי היתר לגדל חיות מחמד. למרבה הצער, התביעה החליטה כי לא מדובר במקרה רגיל של התעללות, ושכפי שאמרו לליץ' הצוות בארגון שהציל אותו, היא "הורגת את הכלב בחסד". " היא נענשה בכך שאיבדה משמורת על הכלב שלה. לא הייתה כונה לגרום לכלב להגיע לגודל כזה אך היא כן מקבלת כי לא חיפשה אחר הטיפול הנכון עבורו", אמרה עורכת הדין של ליץ, נטלי פטרסון 

בריא יותר. טייקו הכלבלב. צילום מסך
בריא יותר. טייקו הכלבלב. צילום מסך



מנהלת אגודת צער בעלי חיים של אדינבורו, דיאן איצ'יסון סיפרה ל-bbc כי טייקו "יזדקק לתרופות למשך כל חייו כיוון שיש לו בעיה בבלוטת התריס, אך הוא לא נותן לזה להשפיע עליו". איצ'יסון הוסיפה כי כעת טייקו המתוק והרזה מחפש אחר בית אוהב, בו יקבל דיאטה מתאימה והרבה פעילות גופנית. "אנו מרגישים כי הוא מתאים יותר מכל לבית עם מבוגרים בלבד בלי כלבים אחרים או חתולים".  כעת כשטייקו במשקל תקין ובריא הוא מסוגל שוב לחיות את חייו, להתרוצץ, לאכול(במידה) ולשחק., ולדבריה של איצ'יסון "הוא אוהב לרדוף אחר כדור אך הוא לא כל כך להוט להחזיר אותו".

למרבה הצער, נכון לעכשיו, ליץ' הצליחה לחמוק בעונש כיוון שכמעט הרגה את הכלב שלה אך לא מתוך כוונת זדון. בשל התנהגות טובה, הכרעת הדין בנושא נדחתה בשנה. מי יודע אולי בשנה הבאה השופטים יתפכחו ויתנו לה את כל העונשים המקסימליים עבור עבירות אלו.