רבים פוחדים מכרישים, ואפשר להאשים בזאת בעיקר את סטיבן שפילברג ואת עולם הקולנוע בכלל, שבוחר להציג את היצור המתוק הזה כמפלצת רצחנית וחובבת דם, בעיר של אנשים. אך בפועל מדובר ביצור ימי שקט ושלו, שלא ממהר לתקוף, וכשהוא כן עושה זאת זה על מנת לאכול או להגן על עצמו. כמו כן, בניגוד לזוועה המוצגת בקולנוע, תקיפות כרישים הן דבר שלא מתרחש לעתים קרובות.


דבר נוסף שלא קורה כל יום, הוא משחק "משוך בחבל" עם כריש, רק עם רשת במקום חבל. דייג מאוסטרליה מצא עצמו בסיטואציה מוזרה, כאשר כריש מסוג עמלץ לבן סרב להניח לרשת שלו. כך תועד בסרטון שמיד הפך ויראלי, אך הסיפור לא התחיל שם. האיש, דייויד ווילקס, 45, בדיוק הפליג בים עם בנו ניק, 20, שעוסק גם הוא בדיג יחד עם אביו, כאשר הם הבחינו כי כריש ענקי נכנס לרשת, והחל לאכול את הדגים שתפסו. ווילקס ובנו מצאו את עצמם מול מספר דילמות, הם לא רצו שהכריש יאכל להם את פרנסתם, אך מצד שני לא רצו לפגוע ביצור החמוד, שכן מדובר בבעל חיים מוגן. 
 


"פרסנו את הרשת כדי לדוג דגים כשהבחנו בעמלץ לבן שוחה בתוכה ואוכל את הדגים", סיפר ניק למירור, שגם תיעד חלק מן המאורע המשעשע. "לא רצינו שהוא יסתבך ברשת, שכן הוא זן מוגן, אז אבא ניסה להוציא אותו מהרשת אבל הוא נשאר ושחה סביב, וככל שהשטח ברשת נעשה קטן יותר כך הוא הסתבך יותר". לאחר מכן, ווילקס ניסה שוב לשחרר את הכריש מן הרשת, אבל הוא חזר. על כן, ווילקס נתן מכה קטנה על אפו במחשבה שזה יגרום לו לסגת, אך לא רק שזה לא עזר, זה רק הכעיס את הכריש עוד יותר והוא החל למשוך את הרשת באמצעות מלתעותיו החזקות והחדות. "אבא פשוט אחז ברשת וניסה לקחת אותה מהכריש. בכל פעם שהוא משך את הרשת הכריש לא הרפה - זה נמשך בערך דקה", סיפר ניק. "כשאבא שחרר את אחיזתו מהרשת, זה היה הרגע בו הכריש סוף כל סוף שחרר גם הוא את אחיזתו ושחה משם".

ווילקס סיפר שבמשך 30 שנות עבודתו כדייג מעולם לא יצא לו "לשחק" כך עם כריש. "זה לא משהו שקורה כל הזמן. היו לנו הרבה דגים ברשת, אז הוא נשאר לידנו. הוצאתי אותו החוצה כדי לשחרר אותו אבל הוא חזר ונכנס שוב לרשת"  אמר ווילקס. "הוא היה לכוד בתוך הרשת אז דחפתי אותו חזרה אבל הוא חזר, אז נתתי לו מכה קטנה על האף כדי לגרום לו ללכת שוב. אבל במקום זאת הוא התעצבן וניסה לקרוע את הרשת מבין ידי"
 
לווילקס (האב), חובב כרישים מושבע, היה חשוב מאוד שהכריש לא יפגע, והוא אכן הצליח בכך. "זה בעל חיים מדהים, וזה בסך הכל היה שעשוע, אף אחד לא נפגע", סיפר ניק. "הוא לא פחד כלל וצחק על האירוע בעצמו".