מחקר חדש קושר בין מספר שעות השינה שגברים ישנים בלילה ובין איכות הזרע שלהם. במחקר שנערך במשך כחצי שנה באוניברסיטת חרבין בצפון סין, השתתפו כ-980 גברים צעירים, ובמסגרתו חולקו המשתתפים לקבוצות לפי השעה שבה הם נוהגים ללכת לישון ומספר השעות שהם ישנים בלילה, כאשר התברר כי אלה שישנו מעט שעות סבלו מספירת זרע נמוכה ומשיעור נמוך יותר של הישרדות של תאי הזרע – שני נתונים בעלי חשיבות להשגת הריון. 
בנוסף לכך, התגלה כי משתתפים במחקר שהלכו לישון לאחר חצות סבלו מירידה באיכות הזרע גם אם ישנו מספר מספק של שעות, דבר שתמך בטענה כי שינה מאוחרת לתוך הבוקר עלולה לפגוע בפוריות הגבר.
ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, אמר שתוצאות המחקר מתיישבות עם שורה של מחקרים נוספים שהצביעו על התאמה גבוהה בין אורח חיים נכון ובריא לבין הפוריות, כולל השפעה שלילית של עישון, עודף משקל והעדר פעילות גופנית על הפוריות. כשהגוף נאלץ להתמודד עם התנהלות לא נכונה ושיבוש של האיזון הביולוגי הוא מפחית באופן טבעי את השקעת האנרגיה בפוריות. 

"ההמלצה לזוגות שמנסים להכנס להריון לעשות שינויים באורחות חייהם שישפרו את סיכויים להשגת הריון טבעי", אמר ד"ר בר, "אולם לעיתים קיימת בעיה הורמונלית, מבנית וגנטית ששינה טובה, הורדה במשקל או הפסקת עישון לא יועילו כמובן כדי לתקן אותה ונדרשת התערבות חיצונית".