אכילה בחשכה היא אתגר עבור רוב האנשים, ולמעשה אף מדובר בפעולה מסוכנת למדי שמותירה את הבגדים, הרצפה והפרצוף שלנו מכוסים בקרם. אומנם התשובה המתבקשת לבעיה קשה זו היא הדלקת האור, אך עבור חלק מהציבור מדובר בפעולה קשה שדורשת יותר מידי אנרגיה ומותירה אותם הרוגים מעייפות. אז אם אתם נמנים בקרב האוכלוסייה העצלה הזו, תשמחו לדעת שמאפיה אחת החלה לייצר דונאטס זוהר בחושך. נכון לעכשיו, עבור דונאטס כלאו תאלצו לטוס לאוסטרליה, אך מי יודע אולי הרעיון יתפוס גם בארץ?

האחראים לגימיק המוזר הזה הם מאפיית Black Star Pastry שממוקמת בסידני, אוסטרליה, אשר גם העניקו למאפה את השם המתאים גלונאטס (glownut). 
 

גימיק חביב מאוסטרליה. אינסטגרם
גימיק חביב מאוסטרליה. אינסטגרם



אומנם הגלונאטס נראים כמו מאפים רדיואקטיביים שהגיעו מן החלל כדי להשתלט עלינו, בני האדם הפשוטים, אך הם בטוחים לחלוטין למאכל. לדברי מקים המאפייה, כריסטופר טה, הזיגוג הזרחני הוכן ללא שימוש בצבעי מאכל, וזה המוטו שלהם גם כשהם מכינים את שאר המאפים שלהם. "חשבנו שזה יהיה כיף אם אנשים יסתובבו עם זיגוג זוהר על הפנים ועל הידיים שלהם, אז דונאטס היו הבחירה הטבעית לכך" סיפר טה ל-Daily Mail Australia. אנו לעולם לא ניצור משהו לא טבעי, גם אם היה מדובר ברעיון מדהים". המאפה עצמו הוא סופגניה רגילה לכל דבר, ומעליה זיגוג מסוכר עשוי מפרי היוזו וכמות מסחרית של ויטמין בי, אשר מעניק לדונאטס את המראה הזרחני הפסיכדלי שלו.
 

מגיע במגוןן צבעים וטבעים. אינסטגרם
מגיע במגוןן צבעים וטבעים. אינסטגרם


לצד הדונאטס הזוהרים בחשכה, החלו במאפייה למכור גם עוגות, מיני-דונאטס, שוקולד לבן ומשקאות, כולם זרחניים ולכאורה עשויים רק חומרים טבעיים.
אומנם הסבירות שאכן מדובר במוצר מחומרים טבעיים בלבד הוא אפסי, אבל לפחות זה לא מכיל חומר רדיואקטיבי. 

נראה רדיואקטיבי, אבל אמור להיות טעים. גלונאטס. אינסטגראם
נראה רדיואקטיבי, אבל אמור להיות טעים. גלונאטס. אינסטגראם



החיסרון הדי גדול של הדונאטס הוא שהם, כדבריו של כריסטופר טה, ישאירו עלינו הרבה לכלוך זרחני, כך שאין הרבה הרבה בין זה לבין "לכלוך רגיל" של אוכל. יתכן שצריך לעשות גרסה דומה בארץ רק במקום דונאטס, כדאי לנסות פלאפל זרחני.