זוהר נחמיאס, בת 10, מהגליל העליון, הובהלה על ידי אביה לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, לאחר ששאפה בטעות לריאותיה סיכת נעץ המשמשת לתליית מודעות על לוח שעם.



נחמיאס סיפרה שהיא וחבריה נוהגים לחורר מכסה של בקבוק שתייה באמצעות סיכת נעץ ,על מנת שלא יצטרכו לפתוח ולסגור אותו בכל פעם שהם צמאים . הם לוגמים מים כאשר הם אוחזים את ראש הסיכה בשיניים הקדמיות. "שלפתי את סיכת הנעץ מהבקבוק ואחזתי בה עם הפה, באותו הזמן שתי חברותיי נתקלו בי בטעות. נבהלתי, ובלי לשים לב, שאפתי אוויר וסיכת הנעץ נשאבה לתוך ריאותיי. זה היה מאוד מבהיל", סיפרה.



אורית אוחנה, האחות האחראית של המחלקה לרפואה דחופה בילדים בזיו, ציינה כי זוהר נחמיאס הגיעה למיון עם אביה ,כשהיא בהכרה מלאה , שניהם היו מבוהלים. היא דיווחה על תחושת דקירה באזור הגרון וקוצר נשימה מינורי. ד"ר סער אוחיון, אבחן כי נגרמה לה שריטה בלוע הפנימי הסמוך לפתח קנה הנשימה הראשי. בצילום רנטגן התברר כי הסיכה ממוקמת ביציבות בדופן הברונכוס הימני הראשי, המשמש נתיב האוויר של הריאה הימנית. בעקבות האבחון הוחלט על ביצוע ניתוח אנדוסקופי בהרדמה מלאה.



ד"ר מרואן כרם ממחלקת אף אוזן גרון בבית החולים סיפר כי "הלוע נדקר במהלך שאיפת הסיכה, שגרם למטופלת להשתעל, ולסיכה לנוע לכיוון הריאה הימנית. היא נשלפה במהלך ניתוח שבוצע בהרדמה מלאה, בעזרת תופסן". הוא הוסיף: "נחמיאס הושארה להשגחה בשלב זה בכדי לוודא שלא נגרם ניקוב של נתיבי האוויר כתוצאה מהניתוח עצמו".



לדבריו, כניסת עצם זר וחד לדרכי הנשימה מסוכנת, ועלולה לגרום למספר סיבוכים, בהם פציעה וזיהום מקומיים, פרפורציה שעלולה לגרור כניסת אוויר חופשי לבית החזה, מה שיוביל לקוצר נשימה חריף, זיהום בית החזה והזדקקות לניתוח פתיחת החזה על מנת לנקז את הדלקת ולמנוע תחושה רעה מאוד והתדרדרות במצב הגופני הכללי. הרופא ציין כי "סיכון נוסף מפלישת עצם זר מתכתי הנו מחלת הטטנוס ,למזלה, התברר שבדיוק השנה קבלו כל תלמידי כיתה ד' בבית ספרה את החיסון".