כל אישה יודעת שאין גרוע יותר מכאבי מחזור, אולי פרט לכאבי שיניים וצפייה באח הגדול. מידי חודש כאבי מחזור קשים מפריעים לנשים להתנהל באופן תקין, ויש מי שהבעיה פשוט משתקת אותן לחלוטין ומונעת מהן לבצע מטלות יומיומיות פשוטות. אי לכך, החלום הרטוב של רבות הוא תרופה או פתרון לאותם כאבי תופת, ובישראל ובמדינות נוספות בעולם כבר קמו קבוצות שנאבקות למען ייעוד קנאביס רפואי עבור בעיה רפואית זו. אך בעוד אנו יכולים רק לחלום, בניו יורק שוקלים ברצינות להפוך פנטזיה למציאות. 
ועדת הבריאות של האספה הכללית בניו-רק העבירה השבוע הצעת החוק, ברוב קולות של 21-2, לייעוד קנאביס רפואי לכאבי מחזור. כעת, כל שנותר להם הוא לקוות שההצעה תעבור בהצבעה באספה הכללית, וכן תאושר בידי הסנט ומושל ניו יורק אנדרו קומו. מטרת הצעת החוק היא להוסיף את כאבי המחזור לרשימת המצבים הרפואיים עבורם רופאים יכולים לרשום למטופלים מרשם לקנאביס רפואי. נכון לעכשיו, רק מטופלים בעלי מצבים רפואיים שנקבעו בחוק יכולים לבקש מרשם לקנאביס רפואי בניו יורק, ביניהם סרטן, איידס וטרשת נפוצה.
 
כעת, רוצים בוועדת הבריאות, שגם כאבי מחזור יכללו במצבים רפואיים אלו, להם מריחואנה רפואית יכולה לעזור. "מריחואנה רפואית יכולה להקל על רבות מהתופעות הכואבות של כאבי מחזור", אמרה לינדה רוזנטל מהאסיפה הכללית ל-Newsweek, שגם הציגה את הצעת החוק בפני הועדה.  "זו בעיה בריאותית של נשים ובמשך שנים נשים סבלו בשקט. גברים באמת היו אלו ששלטו בבתי נבחרים, ממשלות, נשיאות, ונושאים שונים שקשורים רק לנשים זכו לקיפוח, וזה רק מפני שזה לא בתודעה היומיומית ל גברים". 
 
קנביס רפואי לטיפול בכאבי מחזור? בניו-יורק שוקלים את הרעיון. אינגאימג
קנביס רפואי לטיפול בכאבי מחזור? בניו-יורק שוקלים את הרעיון. אינגאימג

נכון להיום, בארה"ב בלבד, כ-20% מהנשים סובלות מכאבי מחזור כה קשים עד שאינן מסוגלות לבצע מטלות יומיות פשוטות כמו יציאה מהמיטה, הליכה לעבודה או ללימודים. כאמור בפני הצעת החוק עומדים מכשולי חקיקה לא מעטים, אך נכון לעכשיו יש לה תמיכה רחבה, כאשר אחת התומכות הבולטות בה היא השחקנית האמריקאית וופי גולברג, אשר בעצמה מוכרת מוצרי מריחואנה לכאבי מחזור. מוצריה של גולדברג ניתנים  לרכישה רק במדינות מסוימות בארה"ב בהן מותר קנאביס לשימוש רפואי  זה.
 
בעיה נוספת שעומדת בפני הוועדה היא העדר מחקרים בנושא, המצביעים באופן חד משמעי על כך שקנאביס מקל על כאבי מחזור. יחד עם זאת,  כן ידוע שבמערכת הרבייה הנשית ישנם קולטנים אנדוקנבינואידים. הכימיקלים במריחואנה האחראים על ההשפעה שלהם על הגוף נקראים קנבואידים ויתכן שהם יכולים להיקשר לרצפטורים אלו. על פי ד"ר צ'ארלס פולאק, רופא לרפואה דחופה בבית החולים האוניברסיטאי תומס ג'פרסון בפילדלפיה, הגילוי הזה הוביל חוקרים לבדוק האם מריחואנה תוכל לעזור לנשים הסובלות ממחלת האנדומטריוזיס. 

מחלה זו היא מחלה גינקולוגית, הנגרמת כאשר תאי רירית רחם  נודדת אל מחוץ לרחם, ומתמקמת במקומות אחרים בגוף. בנוסף להשפעות על הכאב, לדבריו של ד"ר פולאק המריחואנה גם יכולה לעזור לתופעות הפסיכולוגיות המתלוות למחזור כמו חרדה ודיכאון. אך בהעדר מחקרים בתחום, קשה לקבוע זאת בוודאות.