לרוב, מציאת הכפיל שלנו, דופלגנגר, הוא דבר משמח, שיכול אם לא הועיל גם לא להזיק. אבל לאדם אחד חסר מזל, הכפיל שלו ככל הנראה כמעט הרס את חייו. המזל לא האיר פנים לריצ'רד ג'ונס, שמצא עצמו בכלא במשך 17 שנים, בשל עבירות שביצע אדם אחר, שנראה ממש כמוהו. הוא שוחרר בשבוע שעבר, לאחר שנמצא הכפיל שלו, שלא רק נראה בדיוק כמוהו אלא גם בעל שם דומה לשלו.

על פי ה-Kansas City Star, ג'ונס, מקנזס סיטי במיזורי, הורשע ב-1999 בגין ביצוע שוד ותקיפת אישה, בהתבסס בעיקר על עדי ראייה. השוד אירע בסניף של וולמרט, ברולנד פארק שבקנזס, לאחר ששלושה אנשים שחיפשו סמים בקנזס סיטי אספו בחור בשם "ריק" מביתו. ריק אמר לחבורה כי הוא יכול לעזור להם להשיג סמים נוספים, אך קודם הם יצטרכו לשלם לו. כך, השלושה יחד עם ריק, נסעו לוולמרט, שם תקף ריק אישה וניסה לגנוב את הארנק והנייד שלה. האישה נאבקה בו והצליחה לשמור על הארנק, אך ריק נמלט מהמקום עם הנייד. כיוון שהאישה נפלה ונפגעה בברכה, האירוע הוגדר כשוד בנסיבות מחמירות.
אחד מעדי הראיה במקום רשם את מספר מספר לוחית הרישוי של הרכב אתו הגיעו. שוטרים הצליחו לאתר את בעלי הרכב, שהוביל אותם אל הבית בו ריק גר. יחד עם השומר בזירת האירוע, הקורבן ועדים נוספים, הנהג התבקש לזהות את ריק, שתואר בידי הקורבן כ"גבר היספני או אפרו אמריקאי בעל גוון עור בהיר עם שיער ארוך משוך לאחור". הנהג, שכאשר פגש את ריק בפעם הראשונה והיחידה היה תחת השפעת סמים, הצביע על תמונת מעצר של אדם בשם ריצ'רד אנתוני ג'ונס.

שוחרר בזכות הכפיל. טוויטר
שוחרר בזכות הכפיל. טוויטר



ג'ונס אותר ונעצר, למרות שאף אחד מהממצאים לא תאמו את שלו - הוא מעולם לא כונה "ריק", היה לו אליבי מוצק ואנשים שהעידו שהיה אתם בזמן השוד, זה לא היה האזור בו התגורר, ולא נמצא דנ"א שמקשר אותו לאירוע. אי ההתאמה גסה ומוחלטת זו לא הפריע לשופטים, ואלו השליכו אותו לכלא ל-19 שנים, בגין שוד בנסיבות מחמירות. במהלך שהותו בכלא ג'ונס ניסה לערער פעמים אינספור על גזר דינו, אך נכשל.


15 שנים לאחר שנכנס לכלא, סיפרו לו אסירים נוספים כי באחד מבתי הכלא יש אדם שנראה בדיוק כמוהו. ג'ונס, שטען מן ההתחלה שהוא חף מפשע, מיהר ליצור קשר עם פרויקט לשחרור חפים מפשע בשם Midwest Innocence Project, שם עזרו לו למצוא עורך דין ועזרו לו להגיש ערעור על גזר הדין שלו. עורך דינו של ריצ'רד מיד איתר את "ריק", ואף התברר שהוא גר קרוב למקום בו התרחש השוד. 
 
איחוד מרגש. פייסבוק
איחוד מרגש. פייסבוק


בעקבות הממצא הזה, נעשה שימוע על הראיות החדשות, ועדים, שזיהו בזמנו את ג'ונס כפושע, העידו כעת כי אינם יכולים להבדיל בינו לבין ה"כפיל" שלו. לקח לבית המשפט שנתיים  נוספות כדי להשתכנע שהאשם הוא ריק ולא ג'ונס, ובשבוע שעבר, הורה השופט של מחוז ג'ונסון,  קווין מוריארטי, על שחררו של ג'ונס. "שום מושבע סביר לא היה מרשיע את [ג'ונס] לאור הראיות החדשות ", אמר מוריארטי בעת המשפט.
 
כאשר נכנס לכלא, ג'ונס היה נשוי והיו לו שתי בנות.  לאחר שהסתכל על התמונה של הכפיל, הוא אמר שזה עזר לו להבין את מה שבלבל אותו והרגיז אותו במשך כל כך הרבה שנים. "כשראיתי את התמונה, זה פשוט נראה לי הגיוני", אמר לקנזס סטאר. 

נכנס לכלא בלי סיבה. פייסבוק
נכנס לכלא בלי סיבה. פייסבוק


ג'ונס חזר אל חיק משפחתו, ואף נפתח עבורו דף באתר גיוס ההמונים GoFundMe, כדי שיצליח לחזור לחיות חיים נורמליים, עד כמה שניתן.