אי שם, במעמקי האוקיינוס האפל, שוחה לו דג הלטאה, הטורף הימי החי במים העמוקים ביותר בעולם. גופו של הדג המפחיד ארוך כשל צלופח, פניו מזכירים לטאה ופיו הענק מלאה שיניים חדות כתער. המפלצת הימית הזו אמיתית לחלוטין והיא כאן כדי לעשות לכם סיוטים בלילה. 


על פי פוסט בבלוג של the Australian Marine Biodiversity Hub, היצור המזוויע נמצא בידי חוקרים על ספינת מחקר ב-4 ביוני, כאשר פרסו רשת בקרקעית האוקיינוס בחוף המזרחי של אוסטרליה. "המפלצת המבעיתה הזו של המעמקים מורכבת בעיקרה מפה ושיניים צרות, כך שברגע שהוא לוכד אותך במלתעותיו, אין לך דרך לברוח", כתב בפוסט אשר פלאט, אחד החוקרים. "ככל שתיאבק יותר, כך תיכנס עמוק יותר לתוך פיו".
 
דג הלטאה. מפלצת ימית אימתנית. טוויטר
דג הלטאה. מפלצת ימית אימתנית. טוויטר


השם המדעי של "דג הלטאה" הוא  Bathysaurus ferox, ופירושו "לטאה אימתנית של מים עמוקים". נשמע מתאים. הוא חי בעומק שנע בין 1000 ל-2500 מטרים מתחת פני הים. היצור המפחיד שייך למשפחת דגי-הלטאים, מדובר בסדרת דגים פרימיטיביים הכוללת בתוכה כ-230 מינים, והיא משוייכת למחלקת מקריני הסנפיר. הוא חי באזור ההאדלי של האוקיינוס, כלומר החלק העמוק ביותר הקיים בו. המילים אחרות, דג הלטאה חי כמעט על קרקעית האוקיינוס, בה הוא נוטה לקבור עצמו לעתים קרובות ולהתחבא, כך הוא אורב לטרף המתקרב לאזור. "הייתי מכנה אותם כטורפים בסגנון של 'שכב וחכה'", אמר ג'ון ספארקס, אשר הצטרף גם הוא למשלחת האחרונה. "הם קוברים את עצמם בחול או בבוץ, שוכבים ללא תזוזה, ואם משהו שוחה לידם, הם שוחים במהירות כחץ ואוכלים אותו.

יצור מהסיוטים. טוויטר
יצור מהסיוטים. טוויטר


למקרה שתהיתם, אי אפשר לגדל את היצור כדג מחמד, גם לא את אלו מהם החיים במים רדודים יותר. לפי ניסיונות עבר, כאשר ניסו לשים את המפלצת הזו באקווריום זה נגמר ממש רע - הם אכלו את כל מי ששהה איתם באווקריום. הם גם לא טובים למאכל, אגב, והבשר שלהם תועד כצמיגי ודביק. 
 
דגי הלטאה ניזונים לרוב מדגים אחרים וכן דיונונים, אך באופן כללי הם פשוט יאכלו כל דבר שיצליחו להכניס לפה שלהם. אם כל זה לא מספיק מוזר, הם גם דו מיניים, ויש להם איברי רבייה נקביים וזכריים יחד. על פי livescience, גודלם כ-50 סנטימטרים, ויש להם כבד גדול במיוחד שמהווה כ-20% ממשקל גופם. חוקרים לא יודעים בוודאות מדוע הכבד שלהם כה גדול, אך הם משערים שהוא נועד לאגור אנרגיה.