אמונות טפלות קיימות פחות או יותר מאז ידע האדם להשתמש בשפה, והן נוצרו כדי לתת לו מענה לדברים שהוא לא הבין ולא היו לו הכלים המדעיים להסביר. מטרתן של אותן אמונות היה לנסות לשלוט שבמה שנראה כלא ניתן לשליטה, לכאורה, וכן על מנת לעזור להתגבר על הפחד הטמון בבאות. זו הייתה מעין דרך ניבוי של העתיד, ושליטה בו, והמחשבה הייתה שטקסים מסוימים או העדרם יגרמו לדבר מה לקרות או לא לקרות. אך גם היום, למרות התקדמות המדע והטכנולוגיה, אנשים ברחבי העולם מאמינים באמונות טפלות עתיקות, ומאותן סיבות בדיוק.
 
בהתבוננות מושכלת אפשר להבין שאין לאמונות טפלות אלו כל בסיס, אבל יש מי שעדיין מתעקשים להחזיק בהן. אם כך, לצד ניסיונות להלחם באמונות אלו על ידי סיפוק הסברים מדעיים, אפשר להתבונן מן הצד ולצחוק על ההזויות ביותר שבהן. והרי הן לפניכם.

ברזיל - במדינה זו זה נחשב מזל רע שארנק נוגע ברצפה, והאמונה היא שזה יעשה את בעלי הארנק לעניים. במלים אחרות, אם אין לכם כסף רב, זו היא בעצם אשמתכם, וכנראה שבשלב כלשהו בחיים הפלתם את הארנק שלכם על הרצפה.

תאילנד - ענידת שרשרת עם קמע בצורת פין תגן עליכם ותעלה את המזל שלכם בהימורים. אך היא לא תגן עליכם מפני לעג  מתמשך ומבטים המומים. 

קוריאה - זה נחשב כמביא מזל רע לכתוב שם בעט אדום. כתיבת שם בצבע זה מקשרת את אותו אדם עם המוות. בגלל זה המורים בבית הספר חרטו את גורלם של מי שקיבלו ציונים נמוכים.  אפשר כמעט להאשים אותם ברצח.
 
סין - לעולם אל תשאירו את מקלות הצ'ופסטיקס שלכם כשהם עומדים ישר בתוך קערת אורז. זה מזכיר מקלות קטורת וזו גם הדרך בה אורז מוצא למתים במדינה.
 

via GIPHY

דנמרק - שבירת כלים על מפתן דלתו של חבר בערב הסילבסטר תביא מזל לחברות ביניכם. כל עוד אלו לא הכלים שלו, כמובן, אחרת תאלצו לקנות לו חדשים. 
 
אירלנד - אם האף שלכם מגרד אתם צפויים להיות מעורבים בקטטה. בעיקר אם אתם מגרדים אף שאינו שלכם.
 
יפן - ילדים מוזהרים להחביא את הבטן שלהם היטב במהלך סופות רעמים, בייחוד לקראת השינה. על פי האמונה, אם הם אינם זהירים, אלת הרעם, רייג'ין, תגנוב ותאכל להם את הפופיק במהלך סערה. כי בעולם חסרות דרכים לגרום לילדים טראומה. 

via GIPHY

 
ספרד - אכילת 12 ענבים בערב הסילבסטר, אחד כמסמל כל חודש בשנה, בחצות, יביא לכם מזל טוב בשנה החדשה. מעניין אם זה תקף גם על שתיית יין.
 
ניגריה - על פי האמונה, אם גבר חוטף מכה ממטאטא הוא יהפוך לאימפוטנט או שאיבר מינו ייעלם, ולא בגלל שהמכה הונחתה באזור ספציפי זה. יש מי שאומרים שאפשר לבטל את הקללה הזו על ידי הכאת האדם שהיכה אותם עם המטאטא לא פחות משבע פעמים. או שזה יעזור או שזה יכניס אתכם לכלא.
 
ארה"ב - בעיקר במדינת ורמונט, אפשר לראות בתי חווה רבים שנבנו במאה ה-19 עם חלון אלכסוני, הנקרא "חלון מכשפות". בזמנו, האמונה הייתה שמכשפות קיימות ושאינן יכולות להיכנס לתוך בית דרך חלון נטוי. חבל שאף אחד לא סיפר על זה לביבי.

via GIPHY