מנהלי הכור הגרעיני “Temelin” בצ'כיה החליטו להציע תקופת התמחות בחינם למועמדת שסיימה את לימודיה לאחרונה. על מנת להיות המאושרת שתזכה בפרס, נדרשו המועמדות לעמוד בתנאי אחד – לקחת חלק בתחרות ביקיני ולהצטלם כאשר הן לובשות בגד ים סקסי בתוך חדר הקירור של הכור הגרעיני. 
לאחר שנבחרו עשר נשים צעירות כמועמדות הסופיות לקבלת ההתמחות בכור הגרעיני, הן נכנסו אל חדר הקירור והצטלמו במגוון תנוחות מגרות כאשר הן לובשות ביקיני בלבד.

לאחר מכן העלו מנהלי הכור הגרעיני את התמונות לדף הפייסבוק של הכור, תוך קריאה לגולשים לבחור את "המועמדת הסקסית ביותר" שתזכה בתקופת ההתמחות בחינם.  

אחת התמונות שהועלתה לפייסבוק של הכור. צילום: פייסבוק
אחת התמונות שהועלתה לפייסבוק של הכור. צילום: פייסבוק

 
אלא שכצפוי, תחרות הביקיני בתוך הכור הגרעיני עוררה זעם וביקורת ציבורית קשה בצ'כיה. גולשים רבים כינו אותה "צעד מטופש" וקראו לפיטורי מנהלי הכור. "התחרות הזו היא בהחלט מחוץ לכללי האתיקה. זה מדהים שבשנת 2017 מישהי יכולה להשיג יתרון מקצועי בגלל המראה החיצוני שלה" אמרה פטרה האבליקובה, מנהלת ארגון זכויות נשים בצ'כיה. גולשים אחרים כינו את המהלך "בורות" וגינו את הדרישה מהנשים להציג את עצמן בביקיני על מנת לזכות בהתמחות. "השגת תשומת הלב על ידי הצגת גוף נשי עירום למחצה הוא סקסיזם מלוכלך ומגעיל" כתב הגולש פיטר יירסאק.  
צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק

 

בעקבות הביקורת הקשה החליטו ראשי הכור הגרעיני "Temelin" לפרסם הודעת התנצלות, ואף הודיעו כי החליטו להעניק תקופת התמחות בחינם לכל עשרת הנשים הצעירות שלקחו חלק בתחרות. "מטרת התחרות היתה לקדם את החינוך הטכנולוגי. אך אם החזון המקורי שלנו עורר ספקות או חששות, אנו מצטערים מאוד. זו לא היתה יוזמה ישירה שלנו, אלא של סוכנות פרסום כחלק מתוכנית סיום לימודים שנתית" נמסר בהודעת ראשי הכור הגרעיני.