שיגעון הפייק ניוז: ידיעות ברחבי העולם ביומיים האחרונים מדווחות על בן 128 שחי בארגנטינה וטוען כי הוא אדולף היטלר. נראה כי הטענה המופרכת מתבססת על דיווח סאטירי בארגנטינה - שצוטט בהרחבה ויצא משליטה. דבר ראשון, יש להבהיר כי מדובר בשקר: היטלר מת ב-1945 ומעולם לא תועד אדם שחי יותר מ-122 שנים (אם היטלר היה חי היום, הוא אכן היה צריך להיות בן 128).

הדיווח, שהחל בדרום אמריקה והכה גלים בכל העולם, גם באתרים "מכובדים", החל כאמור כנראה באתר סאטירי, שטען כי "היטלר" הוא אדם בשם הרמן גוטנברג שחי עד היום בכפר בארגנטינה לאחר שהשיג לפני יותר מ-70 שנים דרכון מזויף מהגסטפו. עוד המשיך הדיווח וטען כי גוטנברג הודה בזהותו האמיתי אחרי שהמוסד תפס אותו בתום מבצע מיוחד של הרחבת חיפושיו אחרי אחרוני הפושעים הנאצים. 
ייתכן כי הרקע לדיווח הוא סדרה דוקומנטרית בערוץ ההיסטוריה, בשם "Hunting Hitler", שניסתה לברר אחת ולתמיד את תיאוריית הקונספירציה שטוענת שהפיהרר שרד את מלחמת העולם השנייה. בין היתר, נמצאות בסדרה ראיות מסוימות לכך שייתכן שלנאצים הייתה אפשרות להבריח את היטלר לאזור מסוים בארגנטינה – ראיות שייתכן שהיוו את הכר הפורה לדיווח השקרי שיצא משליטה.