בעוד רבים מאיתנו נאבקים על הגעה למשכורת שהיא מעל המינימום, בעולם מסתובבים להם המוני אנשים שבמקום דם זורם בעורקיהם כסף. דו"ח עולמי חדש שיצא לאחרונה חשף חלק מאוכלוסיית האנשים הללו, כדי שנוכל להסתכל בקנאה ולתהות איך ניתן להשיג את הכתובת המדויקת שלהם. מהדו"ח הבינלאומי נמצאו הערים בהן יש הריכוז הכי גבוה של מולטי מיליונרים, ואם כבר הצלחתם לנחש נכונה, ערי ישראל אינן ברשימה. השנה, הערים הדומיננטיות ביותר רובן בארה"ב, הן מהוות 5 מתוך 10 הערים המובילות הרשימה וכן מעל למחצית מתוך 30 הערים המובילות בדו"ח סך הכל. אחרי המעצמה האדירה נמצא ייצוג קטן של ערי אסיה, ביניהן שנגחאי, שבקושי נכנסה לרשימה, וכן אירופה, כאשר לונדון בולטת השנה דווקא בשל הירידה בכמות המולטי מיליונרים המתגוררים בה.



כאמור,  לערי ארה"ב השנה הייתה נוכחות ניכרת, כשבמקום הראשון נמצאת העיר ניו יורק נמצאת, וקצת אחריה הונג קונג. על פי הדו"ח, שנערך בידי חברת Wealth-X, נמצא שבאזור המטרו של ניו יורק- הכולל חלקים מניו ג'רזי ופנסילבניה- מתגוררים 8,350 אנשים ששוויים הוערך ב-30 מיליון ומעלה עד לסוף שנת 2016 שזו עליה של כ-9% בכמות המולטי מיליונרים שהתגוררו בה בשנה שעברה. "המרכז הפיננסי המוביל בעולם והכלכלה האזורית הגדולה ביותר בארה"ב נותר מגנט רב עצמה לעשירים", נכתב בדו"ח. למקום השני ברשימה הגיעה הונג קונג, בה מתגוררים כ-7,650 מולטי מיליונרים, כ-4% יותר מהשנה הקודמת, ואחריה  ברשימה טוקיו, עם  6,040. מולטי מיליונרים, עם עליה ניכרת של 17.5% משנה שעברה.


הייצוג האמריקאי גבוה מאוד בדו"ח, וכבר במקום הרביעי ברשימה דורגה לוס אנג'לס עם 4,600 (עלייה של 8% משנה שעברה). ערים נוספות שנכללו בראש הרשימה הזו כללו את שיקגו, שדורגה במקום השביעי, עם 3,110 מולטי מיליונרים ו-ווושינגטון במקום בשמיני, עם 2,570 מיליונרים. בכל הערים האמריקאיות בדו"ח נמצא שהייתה עלייה באוכלוסיית המולטי מיליונרים בהן, מלבד יוסטון, שמהדו"ח עולה נפגעה בשל מחירי הנפט הנמוכים. 


הערים עם כמות המולטי מיליונרים הגדולה ביותר. צילום מסך של הדו"ח
הערים עם כמות המולטי מיליונרים הגדולה ביותר. צילום מסך של הדו"ח
 
 
 
על פי המסקנות של הדו"ח, השיפור במצבן של הערים האמריקאיות חל בשל שיפור בתפקוד השווקים הכלכליים המקומיים אותה שנה, התרחבות ענף ההייטק והטכנולוגיה, והמשיכה של גורמים חיצוניים לכלכלת ארה"ב. "הפיתוי והיוקרה של ערים חזקות כניו-יורק ולוס אנג'לס היא ברורה, אך העושר הרב מופץ בכל רחבי ארה"ב, בעוד ערים פחות נחשבות כמו פילדלפיה, סיאטל ואטלנטה הפכו ליעד מועדף של מספר רב של אינדיבידואלים בעלי ערך שוק גבוה", נכתב בדו"ח. באופן מפתיע, למרות היצע ההייטק שלה, סן פרנסיסקו דורגה במקום ה-11 בלבד, אחרי דלאס ושיקאגו. יחד עם זאת, סאן פרנסיסקו קיבלה דירוג גבוה יותר במספר המיליארדרים שלה, והגיעה למקום החמישי.
 
הייצוג האירופי, כאמור, לא היה גבוה, ביחס לייצוג האמריקאי. אומנם פריז במקום השישי (3,440) עם עליה של 4.6 אחוזים, אך לונדון בלטה בשל נפילתה החדה, והייתה העיר בין כל 32 הערים בדו"ח שספגה את הירידה הגדולה ביותר במספר המולטי מיליונרים הגרים בה. על פי ניתוח הנתונים, מעריכים המומחים שהנפילה הדרמטית של  לונדון בכמעל 14%, היא תוצאה של החלשות המטבע, וכן הברקזיט (פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי). למרות הנפילה הדרמטית, לונדון עדיין הצליחה להעפיל על כל הערים האירופיות האחרות ברשימה. סך הכל, הייצוג האירופי כלל רק שישה ערים, ביניהן גם ציריך עם עליה קלה בלבד של חצי אחוז בלבד.

via GIPHY