בארץ, גם אם תזמינו את המשטרה בטענה שבדיוק רוצחים אתכם הסיכוי שהיא תגיע הוא קלוש, או שהיא תגיע באיחור לאחר שכבר תהיו ז"ל, אך בתאילנד לעומת זאת, השוטרים לוקחים את עבודתם מאוד ברצינות, ומגיבים לכל פניה שמגיעה אליהם מן האזרחים עליהם נשבעו להגן, הזויה ככל שתהיה. לאחרונה, המשטרה המלכותית של תאילנד הוזעקה לכפר קטן במזרח המדינה בשל אורחת לא רצויה ומאוד לא שגרתית בדמות רוח רפאים. על פי אתר החדשות המקומי,khaosodenglish, שוטרים התבקשו להגיע לכפר במחוז אמנת צ'רון, על מנת ללכוד רוח רפאים מרושעת של אישה, שהטילה אימה בקרב המקומיים במשך חודשים רבים. 


הרוח, הנקראת פיי פוב, כך עולה מהדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, "מוכרת היטב למשטרה", ולתושבי תאילנד ככלל, והיא חלק בלתי נפרד מהתרבות הלאומית. היא ידועה במעשיה הזדוניים הרבים שלה, כשבמקרה זה התלוננו תושבי הכפר כי היא אחראית למותם של לפחות ארבע פרות, וגרמה לארבעה שוטרים ממשמר הגבול באזור לחלות.  

המשטרה המלכותית נקראה לעזרת תושבי הכפר בידי מנהיגיה, שביקשו שתהיה במקום נוכחות משטרתית על מנת לחזק את המורל של התושבים, למנוע פניקה ולחזק את תחושת הביטחון בכפר. המשטרה הנהדרת, שזכתה לראות לא פעם מקרים כמו אלו, לקחה במלוא הרצינות את הקריאה לעזרה וכבר החלה בסיורים בכפר, על מנת לתפוס את הרוח המרשעת, ולעזור לתושבי הכפר לחזור לשגרת חייהם השלווה.

רוח רפאים מוליכה איימים בקרב תושבי הכפר בתאילנד. אינגאימג
רוח רפאים מוליכה איימים בקרב תושבי הכפר בתאילנד. אינגאימג


"יש יותר אנשים שמאמינים בפיי פוב מאשר כאלה שלא מאמינים", אמר מפקד המשטרה המקומית אדול שיפרשיטיקול. ואכן, רבים מאמינים ברוח זו בתאילנד ומפחדים ממנה, שכן יש לה יכולת להפוך אדם לאחוז דיבוק, ולזרוע הרס על כפרים שלמים.

למעשה, מדי שנה, קהילות רבות בתאילנד מדווחות על רדיפות בידי רוחות רפאים. ב-2016 למשל, שלושה אנשים נמצאו אחוזי דיבוק בידי הרוח, מה שגרם להם להכריח בני משפחה ושכנים להתפשט תחת איומים בסכין. לרוב, פיי פוב מוכרת כרוח ערמומית ומסוכנת מאוד,  שיכולה להיכנס לגופו של אדם, לאכול את הקרביים שלו, ולהותיר אותו בחיים, כדי שיחוש את כל מה שקורה לו. אדם כזה, אחוז דיבוק בידי פיי פוב, יתהלך רוב היום כשהוא נראה חולה, אך ברגע שאיש לא ישים לב, לרוב בלילה, היא תגנוב בשר נע ויטרוף אותו.
 

אם לא די באימה זו, לא מדובר ברוח הרפאים היחידה המטרידה את מנוחתם של אזרחי תאילנד. מההיסטוריה של המדינה עולה שמתרוצצות בה כיום לפחות 20 רוחות רפאים שונות, אם כי לא כולן מרושעות. עם זאת, הרעות מביניהן מחרידות ביותר, כשהנוראה ביותר ביניהן היא פי-קרא-סו, המתוארת כרוח הרפאים המפחידה ביותר במדינה. על פי האמונה, הרוח הזו לובשת צורה של אישה צעירה ויפה, אשר מהפנטת את הטרף שלה ולרוב לובשת שמלות ארוכות כדי להסתיר את העובדה שאין לה פלג גוף תחתון, ולמעשה, היא רק אסופת איברים פנימיים קשתלויים מצווארה.