כל מי שנוהג להגיד שהצעירים נוטים יותר למתירנות מינית, צריך לקרוא את השורות הללו ולהחזיק היטב את הלסת שלו שלא תצנח ארצה ותיפול מרוב תדהמה. על פי מחקר חדש, אנשים מעל גיל 55, כלומר דור הבייבי בום, בוגדים פי  שניים יותר מכל דור אחר. במחקר, שנערך בידי המחלקה למשפחה ולחקר הצרכנים באוניברסיטת יוטה, ארה"ב, נמצא שרק 14% מהאנשים מתחת לגיל 55 אמרו כי בגדו בבני זוגם, בעוד 20% מעל 55 הודו בבגידה.

פרופסור ניקולס וולפינגר, מנהל המחקר, סיפרה בהצהרה רשמית כי הנתונים מראים סטייה חדה בהתנהגויות של בגידה מאז שנת 2000. נכון לעכשיו, במשך לפחות שלושה עשורים, הממוצע הכללי של הבגידות בקרב נשואים עמד על 16%, מספר שהסתיר פערים גדולים בנתונים, הנובעים מהבדלים בין הדורות. "האמריקאים הבוגרים הללו, גם הגיעו לפרקם על רקע המהפכה המינית, ובמהלך חייהם, היו להם יותר פרטנרים מיניים לעומת אמריקאים צעירים יותר", אמרה וולפינגר. 

באופן מפתיע, המחקר מצא שדווקא הדור המבוגר נוטה לבגוד יותר. אינגאימג
באופן מפתיע, המחקר מצא שדווקא הדור המבוגר נוטה לבגוד יותר. אינגאימג

אומנם סקס מחוץ לנישואים לא בהכרח אומר בגידה, שכן יש זוגות נשואים שחיים במערכת יחסים של  פוליאמוריה, נישואים פתוחים וחילופי זוגות. יחד עם זאת, מהמחקר עולה שהדור המבוגר עדיין נוטה יותר לקחת חלק ב"בגידה קלאסית". "לא משנה כמה זוגות פוליאמוריה יש כיום, נראה שיש עליה בבגידה במתכונתה המסורתית בקרב אמריקאים בוגרים יותר". 

למרבה האבסורד, למרות הממצאים, רוב האמריקאים הבוגרים טוענים לפחות בגלוי כי הם מתנגדים לסקס למחוץ לנישואים. "למרות ששיעורי הגירושים ירדו בעשורים האחרונים, חלה עליה חדה של 'גירושים אפורים' בקרב בני גיל העמידה", אמר וולפינגר. הוא הוסיף כי הנתון הזה יכול להיות תוצאה של גידול באחוז הבגידות בגילאי העמידה, שעלייתו חלה במקביל לעלייה בשיעורי הגירושים. הצעירים לעומתם, דווקא הראו מגמה שמרנית יותר, עם חזרה למערכות זוגיות קלאסיות. "אחוז הסקס מחוץ לנישואים בקרב אמריקאים צעירים יכול לבשר על עתיד של נישואים מונוגמיים. אבל הזרעים שנזרעו בזמן המפכה המינית ממשיכים, באופן בלתי ניתן לצפייה, לשאת פרי בקרב אמריקאים בוגרים", סיכם וולפינג.