כאשר המשטרה נקשה על דלת ביתה של איליין דנהר,47, ואמרה לה שבעלה מייקל נעצר בשל חשד לרצח, היא פרצה בצחוק. היא לא הייתה מסוגלת להאמין שהאיש לו הייתה נשואה במשך 12 שנים מסוגל למעשה כזה. אך ברגע המצמרר הזה הבינה איליין שהאדם שחשבה שהכירה היה בעצם זר מוחלט. מייקל דנהר, רצח אדם ב-2016 עבור ספר נדיר, ומרצה כעת 34 שנות מאסר.

למרות ההכרות הארוכה ביניהם, איליין לא ידעה על הצד האפל הזה של בעלה. כאשר המשטרה דפקה על דלת ביתה היא הייתה בהלם מוחלט. "פשוט היה לי חיוך טיפשי קבוע על הפנים, זה היה רגע מאוד סוריאילסטי., כעת, אני פשוט לא מאמינה שזה הגבר אתו התחתנתי", סיפרה. "אי אפשר להתכונן לדבר כזה, כי את לא יודעת שזה משהו שיכול לקרות לך. מייק מעולם לא הרים יד או היה מעורבב בקטטות". "זה אחד הדברים הכי קשים שאני לא מצליחה לעכל. שזה לא אותו אדם. זה כאילו יש לו אישיות כפולה".

איילן דנהר
איילן דנהר


איילן ומייקל נפגשו ב-1995, כשעבדו יחד באותה החנות. איליין סיפרה כי באותה עת מייקל גרם לה להרגיש שמחה ובטוחה. השניים התחתנו ונולדו להם שני ילדים, אך הנישואים הללו התמוטטו בשל רצף אירועים קשים, ביניהם מות הוריו של מייקל ושתי הפלות שעברה איליין. השניים נפרדו לפני כחמש שנים, אך למייקל הייתה גישה לשני ילדיהם על בסיס יום יומי.

מייקל דנהר. רצח בשל חובות כבדים. טוויטר
מייקל דנהר. רצח בשל חובות כבדים. טוויטר
 
במרוצת השנים מאז הפרידה, מייקל, במקור מהעיר מפטרבורו, אנגליה ,50, צבר חוב אדיר של כ-16,747.90 דולרים. הוא היה מובטל ולא ידע איך יחזיר כמות כזו גדולה של כסף. האופציה שעמדה לנגד עיניו, הייתה לשים את ידיו על העותק הראשון של ספר הילדים הנודע "הרוח בערבי הנחל". אותו עותק, בן 108 שנים, עמד על שווי של 64415.00 דולרים והיה בבעלותו של היסטוריון בשם אדריאן גרינווד. דנהר איתר את גרינווד בביתו שבאוקספורד, וב-6 באפריל,2016,  הגיע אל ביתו ודקר אותו 30 פעמים בצוואר ובחזה וברח מהמקום. זמן קצר לאחר מכן כבר שם את הספר למכירה ב-e-bay.

אדריאן גרינווד. טוויטר
אדריאן גרינווד. טוויטר


לאחר הרצח, המשטרה לכדה את האדם הלא נכון, אך הגיעה במהרה אל דנהר בעקבות רצף טעויות שעשה, ביניהן צילום סלפי מחוץ לביתו של גרינווד לאחר הרצח, והצעת הספר למכירה באיביי. כאשר שוטרים הגיעו לבסוף לביתו של דנהר, הם מצאו בו מגפיים מלאות דם, את הסכין ששימשה אותו ככלי הרצח וכן רשימה של אנשים נוספים, רובם מפורסמים, אותם תכנן לשדוד, לחטוף או לרצוח. דנהר מרצה כעת עונש מאסר של 34 שנים.

הסיפור עלה לכותרות כעת בעקבות פרק שיוקדש לו בסדרה הדוקומנטרית catching a killer, בערוץ 4 הבריטי.