אנחנו חיים בתקופה בה יש פתיחות גדולה יותר בכל הנוגע לזוגיות, דייטים ונישואים. בעידן זה, בין היתר מקובל לצאת עם בני זוג מבוגרים או צעירים מאיתנו. כמובן שעדיין יש דעות קדומות בכל הקשור אל יחסים רומנטיים, אך לאט לאט אנחנו מתקדמים לעבר מקום טוב יותר. במרוצת השנים מדענים ופסיכולוגים ערכו מחקרים וניסו לעמוד על טיבו של פער גילאים או העדרו במערכת יחסים רומנטית, ומצאו נתונים מעניינים בנושא מעניין וחשוב זה. סקר חדש שנערך בידי אתר ההיכרויות הפופולרי OkCupid, בדק בדיוק את הנושא הזה, כדי שנוכל לקבל איזושהי תמונה עכשווית על פערי גילאים בין בני זוג.

במהלך בסקר, נבדק באתר פער הגילאים הממוצע בין משתמשים הטרוסקסואלים ששלחו הודעות האחד לשנייה. לא במפתיע, מהנתונים שנאספו, נמצא הבדל משמעותי בין המינים, לפיו גברים נטו ליצור קשר עם נשים צעירות מהם, ונשים לעומתם יצרו קשר עם גברים שהיו פחות או יותר בני גילן. למעשה, ככל שאוכלוסיית הגברים שנבדקה הייתה בוגרת יותר, הנשים אליהם פנו היו צעירות יותר. בקרב משתמשים בגילאי 55 ומעלה, הגיל הממוצע של הנשים אליהם פנו היה 47, כלומר נשים שצעירות  מהם כמעט בעשור.

פערי הגילאים היו תלויים במין המשתמשים. אינגאימג
פערי הגילאים היו תלויים במין המשתמשים. אינגאימג

לעומת הגברים, הנשים באתר כמעט תמיד הגיבו להודעות מגברים שהיו פחות או יותר בגיל שלהן. אם זאת, נשים שעברו את גיל 35 הגיבו גם לגברים מעט צעירים מהן. למעשה, לנשים שיזמו פניות לגברים היה  סיכוי גדול יותר לקבל חזרה הודעה ממשתמשים צעירים יותר. "לאישה בת 40 יהיה סיכוי טוב יותר אם תשלח הודעה לבן 25 מאשר לבן 55, לפי הנתונים", סיפרה בלוגרית של OkCupid דייל מרקוביץ. "גבר בן 30 יהיה בעל נטייה רבה יותר לשלוח חזרה הודעה לאישה בת 50 מאשר לאישה בכל גיל אחר. כאשר נשים עושות את הצעד הראשון, פער הגילאים הנורמטיבי מתהפך".
 

via GIPHY

למרות הנתונים האלו, מחקר שנערך בנושא בקרב גרושים ונשואים הראה תמונה מעט שונה. בממצאים, שפורסמו ב-Atlatic ב-2014, נמצא ש"פער גילאים של 5 שנים הופך את בני הזוג לבעלי סיכוי רב יותר ב-18% להתגרש, בהשוואה לבני זוג שנולדו פחות אות יותר באותה השנה". הנתונים הללו התבססו על סקר של זוגות אמריקאים וזוגות לשעבר. יחד אם זאת, החוקרים לא היו יכולים להוכיח שפער גילאים היה הסיבה הישירה לסיום מערכות היחסים. בסקר אחר, של הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה, לא נמצא קשר ישיר בין פערי גילאים לבין הצלחה או כישלון של מערכות יחסים, בקרב הנסקרים מאנגליה וויילס.