כל מי שנמצא בזוגיות רומנטית, יודע שחלק אינטגרלי ממנה, למרבה הצער, הוא מריבות. כאשר זוגות רבים, יש לא מעט דרכים לפתור את המחלוקות וליישר את ההדורים, כאשר הדרך המפורסמת ביותר היא ה"מייק אפ סקס". אותו אקט נחגג רבות באלפי בתים ברחבי העולם מדי יום, וכמובן בקולנוע ובסדרות הטלוויזיה, ונחשב כדבר עילאי וטוב יותר מסקס רגיל. אך בעוד נראה שזו הדרך האולטימטיבית לפתור מחלוקת או לסיים פרידה, מסתבר שיש מי שחושבים אחרת. למעשה, מחקר חדש מצא שיש שוני אדיר בין מה שגברים ונשים רוצים שיקרה לאחר מריבה, שיביא לסיומה.



אם לסכם את המחקר באכזריות- אחרי מריבה, כדי להתפייס נשים רוצות לדבר, וגברים רוצים סקס. למרות שכשחושבים על זה, נשים לרוב רוצות לדבר וגברים בדרך כלל רוצים סקס. אבל כעת אנו רוצים להתמקד רק במה ששני המינים מחפשים לאחר מריבה, וזה בדיוק מה שחוקרים ניסו לבדוק. במחקר, ששמו "Sex Differences in Reconciliation Behavior After Romantic Conflict", ושפורסם בכתב העת Evolutionary Psychological Science journal, בחנו החוקרים את הדרכים המועדפות ביותר בקרב גברים ונשים שנמצאים בזוגיות הטרוסקסואלית לסיים ריב ולהתפייס.



במהלך המחקר, המשתתפים התבקשו למלא שאלון בו הם התבקשו לפרט פעולות בהן יעשו שימוש כדי להתפייס עם בני זוגם. לאחר מכן, התשובות הללו חולקו לאחר מכן ל-21 קטגוריות של התנהגויות אפשריות. הקטגוריות הללו הוצגו כשאלון בפני קבוצה חדשה של גברים ונשים הנמצאים בזוגיות, ואלו התבקשו לסמן את הפעולות המועדפות עליהם לצורך יישוב סכסוכים בזוגיות.



לאחר מריבה גברים רוצים סקס, נשים רוצות לדבר. אינגאימג
לאחר מריבה גברים רוצים סקס, נשים רוצות לדבר. אינגאימג


בהתבסס על תשובות אלו, החוקרים מצאו שגברים העדיפו טובות הנאה מיניות, מחוות מיניות מבנות זוגן, לפני שיסכימו להתפייס עימן. "בשל כך יתכן שנשים ישתמשו באופציה זו כדי להתפייס עם בני זוגן", אמר מנהל המחקר טי. ג'ואל ווייד, מאוניברסיטת באקנל, לואיסבורג פנסילבניה. "על ידי כך הן משדרות לבני זוגן שהן עדיין נגישות מינית ואינן רוצות שהקשר יסתיים". נשים, לעומת זאת, לא ראו בסקס כאופציה ראשונה לפתרון סכסוכים. 

לאחר ריב, נמצא שנשים מעדיפות שבן הזוג יבלה איתן זמן איכות, ויתנצל בפניהן. "נשים דירגו בילוי זמן איכות במקום גבוה יותר בגלל שהתנהגות זו מסמנת את הרצון של בן הזוג להשקיע מאמץ ומשאבים מוגבלים (זמן) במערכת היחסים הרומנטית שלהם", אמר ויויד. "פעולות כאלו יכולות לסמל את הסיכוי של בן הזוג להיות הורה פוטנציאלי טוב לצאצאים שלהם, מה שנשים מעדיפות".
 
מעבר לכך, נשים גם העדיפו שגברים יביעו חרטה על ידי כך שהם יבכו. לדעת החוקרים, זה ככל הנראה נובע מכך שנשים אוהבות כשגברים מחוברים לרגשות שלהם, וזה מראה שהם כנים. "נשים רואות בהתנצלות של בן זוגן כטקטיקה מעולה להתפייסות, בגלל שזה נתפס כאקט אלטרואיסטי. התנצלות יכולה להפנות את אחריות לקונפליקט כלפי בן הזוג, ובכך להפגין את יכולתו להעניק תמיכה רגשית".
 

via GIPHY

במילים אחרות, נשים עדיין ממאדים וגברים מנוגה.