בעולם קיימים שני סוגים של אנשים - אלו שבאמת ובתמים מאמינים ברוחות רפאים, ואלו שיודעים שאין דבר כזה אך משתמשים בזה כטקטיקה לרווח כלכלי, מכירה ומקצוע לכל דבר. בעליה של חנות ריהוט בוואקו, טקסס, מצא דרך גאונית לפרסם את החנות שלו ולהפוך אותה לאטרקציה תיירותית- ספה רדופה. לפני כעשר שנים, לקוח מבוהל החזיר לחנות הריהוט  Consignment Furniture Showroom ספה, בטענה שהיא רדופה ברוחות רפאים.



על פי חדשות kwtx (חדשות מרכז טקסס), ברגע שבעלי הספה הכניס את הספה לביתו, דברים מוזרים ועל-טבעיים החלו לקרות- ריח גופרית עלה בבית ללא הסבר, ארונות מטבח נפתחו מעצמן, טלפונים סלולריים הפסיקו לעבוד ליד הספה ועוד מספר רב של התרחשויות. האירועים המשונים המשיכו בחנות לאחר שהספה הוחזרה, לטענת אחד הבעלים של החנות, קולטון בורץ'. מידע של לקוחתו נעלם ללא הסבר, ובורץ' טוען: "אני לא יודע אם זו הייתה תקלה במחשב, או שזו הייתה הספה". 

טוויטר
טוויטר


הספה הועברה לאזור אחר בחנות, אך האירועים לא רק המשיכו אלא אף הסלימו. "אחד העובדים היה מעורב בתאונת דרכים, ואז היה לנו עובד אחר שהיה מעורב בתאונה לילית לאחר שעזר להעביר את הספה", אמר בורץ'. "כולם כאן פוחדים ממנה, הייתה לי תחושה מוזרה כשישבתי עליה. אנשים שיושבים עליה - הטלפונים הניידים שלהם מפסיקים לעבוד". 
 
טוויטר
טוויטר


למרות החשש הספה מעוררת לא מעט סקרנות, מדובר באטרקציה תיירותית שמביאה עמה המוני אנשים שמעוניינים לראות אותה, והאמיצים אף מתיישבים עליה. הקהל שמגיע לחנות מתחלק לשתי קבוצות. "הרבה אנשים לא רוצים שום קשר אליה, בייחוד כשמראים להם את כתם הדם תחת הכרית". בעלי החנות הזמין למקום רודפי רוחות, שבדקו את הספה ולטענתם הכתם שנמצאה עליה הוא אכן דם. הם גם מצאו חור בחלקה האחורי של הספה ואמרו שזה ככל הנראה כתוצאה מירי.

פייסבוק
פייסבוק

 
אבל לצד האנשים שפוחדים מפני הספה ה"רדופה", יש לא מעט אנשים שניסו לקנות אותה במרוצת השנים. לצערם, נכון לעכשיו, הספה כבר אינה למכירה. גם הצעה של 3,000 דולר נדחתה על הסף, ולטענת בורץ' היא כבר הפכה לחלק מהמשפחה


טוויטר
טוויטר
 
סביר להניח שהיא גם גימיק מכירתי מעולה, ולכן אין בעלי החנות מעוניינים למכור אותה.